تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
نمایشگاه دستاورد های علمی، پژوهشی دانش آموزان متوسطه اول فرزانگان لارستان افتتاح شد
24 اسفند 1395   11:52:49 |  دانش و فناوری > 
نمایشگاه دستاورد های علمی، پژوهشی دانش آموزان متوسطه اول فرزانگان لارستان افتتاح شد

صبح روز ۱۵ اسفند ماه ۹۵ نمایشگاه دستاورد های علمی، پژوهشی دانش آموزان متوسطه اول فرزانگان (تیزهوشان دختر) با حضور مسئولین آموزش و پرورش لارستان و با عنوان " بوستان فرزانگی " افتتاح شد. 
 

به گزارش پایگاه خبری عصر لارستان این نمایشگاه که در غرفه های متعدد و با موضوعات مختلف برپا شده، تا 19 اسفندماه 95، صبح ها جهت بازدید پذیرای دانش آموزان از مدارس دیگر نیز خواهد بود. اقبال معاونت آموزشی دبیرستان گفت: ما هر سال از ابتدای سال اعلام می کنیم که در اسفند ماه یک نمایشگاه از دستاوردهای علمی، پژوهشی، فرهنگی و هنری بچه ها را داشته باشیم. بچه های ما ،بچه‌های تیزهوشی هستند و بنا به هوشی که دارند در امور پژوهشی و به علاوه فعالیت های جمعی و فوق برنامه بیشتر خودشان را نشان می‌دهند. ما سعی می کنیم که همه ی این فعالیت ها جمعا به مدت یک هفته در معرض دید عموم قرار بگیرد.
 
وی بیان کرد: این نمایشگاه که شامل غرفه های ادبیات، هنر، فیزیک، زیست، شیمی، زبان، ریاضی،مطالعات،عربی و پیام های آسمانی که هر یک از بچه ها متناسب با رشته های خودشان کارهایشان را ارائه دادند که شامل دست سازه ها و ارائه در بخش تولیدات محتوایی است. مثلا ما در بخش کار و فناوری و بازاچه ی خیریه مان دانش آموزان تولیداتشان به فروش گذاشته اند و از مبلغ فروششان دو سال است که جمع آوری میشود و کمک به بیماران سرطانی می کنند،کارها قسمتی از آن به صورت خدماتی و مواد غذایی است و قسمت دیگر آثار بچه ها در حوزه ی کریستال، چرم، بافتنی و کار با مس شان فروش می رود و اما در بخش ادبیات امسال کار خلاقانه ای داشتیم که به صورت ویژه و سنتی بود با محوریت و موضوع اشعار پروین اعتصامی که دانش آموزان به صورت نمایش، مناظره و گروهی از بچه ها سنتور زدند و دمنوش های سنتی منطقه را سرو کردند.
 
وی خاطر نشان کرد: در بخش هنر کارهای دانش آموزان در بخش ویترا روی شیشه، روی سفال و هفت سین هایی که چیده بودند با آثار نمایشگاه عکس که اخیرا با عنوان چشم ها را باید شست داشت که در کنار آن نمایشگاه برپا شده بود و بخش بعدی نمایشگاه زبان که دانش آموزان به صورت ارائه تحقیقاتی که در مورد راز های آفرینش انسان تهیه کرده بودند را به صورت انگلیسی ارائه کردند و در بخش ریاضی ما اوریگامی و سرگرمی هایی هم داشتیم به علاوه تحقیقات بچه ها که به صورت روزنامه دیواری و بروشور در آمده بود.
 
وی در پایان گفت: با توجه به هوشمند بودن مدرسه دانش آموزان تولید محتوای الکترونیک دارند و کلاس ها مجهز به پروژکتور و وسایل پخش است و متناسب با درس و کار آفرینی شان نقش آفرینی می کنند و با یک خط مش، پله پله و به تدریج این مسیر موفقیت برای بچه ها طی شود.
 
شایان ذکر است نمایشگاه ما از ۱۵ اسفند ماه لغایت ۱9 برپاست و ساعت بازدید ۸ صبح تا ۱۲:۲۰ظهر می باشد.
 

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: