تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
 اول احقاق حقوق صنفی  سپس احقاق حقوق عمومی
10 مهر 1397   11:40:14 |  ویژه‌ها > یادداشت
اول احقاق حقوق صنفی سپس احقاق حقوق عمومی

شخصا با فاصله حدود 130 کیلومتر از مرکز شهرستان به دلیل این که در کاریان کهن واقع در دهستان هرم در بخش جویم سکونت دارم و کمتر نشریات شهرستانی رامی خوانم  و به تبع آنعصر لارستان در دسترسم نیست نمی توانم خوب و منصفانه در مورد مندرجات این نشریه وزین   اظهار نظرکنم  و یا مورد ارزیابی و نقد و بررسی دقیق قرار دهم.

چندبار که لینک آن را دیده ام  یا خود مطلب داشته ام و به سختی یافته و مطالعه کرده ام در مجموع دارای بار معنوی و اطلاع رسانی خوبیمی باشد و صد البته که می تواند خیلی بهتر و شکوفاتر و خواندنی تر باشد چنانچه دل به دریا بزند و مرزخودسانسوری که بلای جان مطبوعات کشور و به ویژه نشریات محلی است را بشکند و متهورانه و بی باک و مستدل درد دل مردم کوچه و بازار وفقر وفلاکت، محرومیت و بی عدالتی های  موجود بالاخص نسبت به اقشار ندار و کم برخوردار و آسیب پذیر جامعه را ببیند  وزشتی ها و کجی ها و نارسائی های عیان  را در کشور به طورشفاف وصریح  به حکم این که نویسنده، خبرنگار، گزارشگر و چشم و چراغ مردم و کشور عزیزمان ایران می باشد  اطلاع رسانی و منعکس نماید. وظیفه خطیر روزنانه نگاری و رسالت مهم اصحاب قلم را در میان افکارعمومی بالفعل باید  به منصه ثبوت و ظهور رسانید.
 
نباید متصف به اخلاق ناپسند  و راه  وروش برخی  صاحب منصبان و مسئولین سطوح عالی اداری کشور گردید و برای از بین بردن صورت مساله و معضلات عیان جامعه خدای ناخواسته در شغل شریف روزنامه نگاری به بیماری  ((بی تفاوتی و سهل انگاری و بیم و هراس)) و باری به هرجهت آغشته شد و نسبت به فریاد خلق الله که درفضای میهن شبانه روز طنین انداز است  و از  فساد،رانت خواری، اختلاس، اعتیاد، نرخ روز افزون طلاق، بیکاری، سرقت، گرانی کمر شکن، کارتن خوابی،بی عدالتی، هدر رفت ثروت ملی و بسیاریپدیده های تلخ و رنج آور روزگار می نالند آگاهانه و نا آگاهانه چشم پوشید.
 
تشکلی که امروز درشهرستان موصوف به خانه مطبوعات و انجمن صنفی روزنامه نگاران است علیرغم دلسوزی وسعی در تعامل یا حمایت از این قشر ((همواره)) مورد بازخواست وآسیب پذیر، کافی نیست و در هر حال. می بایست در لوای قانون فعال و پر ثمر شود.
 
بدیهی است برای این که بتوان نسبت به نشریات و خدمات صادقانه اصحاب قلم و نگارش آن ها به درستی قضاوت کرد ابتدا باید نگاه کرد که این قشر تا چه اندازه در مورد احقاق حق صنفی و اجتماعی خویش موفق و سربلند هستند تا در پرتو آن بتوانند از قانون شکنی ها، بی عدالتی ها، خودسری ها و مظالم و معایب ((ناخواسته مردم)) که در کشور مرسوم و معمول است در جامعه پرده برداشت.
 

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: