تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
ورک‌شاپ سه روزه «وبلاگ‌نویسی و تولید محتوای آنلاین» در لار برگزار شد
2 آبان 1397   17:53:50 |  دانش و فناوری > 
ورک‌شاپ سه روزه «وبلاگ‌نویسی و تولید محتوای آنلاین» در لار برگزار شد

کارگاه آموزشی سه‌روزه «وبلاگ‌نویسی و تولید محتوای آنلاین» روز شنبه 28 و یک‌شنبه 29 و دوشنبه 30 مهرماه 1397 از ساعت 16 تا 18 در لار برگزار شد.

عادل پورشمسی کارشناس ارشد تکنولوژی نرم‌افزار، علوم فناوری، امنیت شبکه و مدیرعامل موسسه آموزشی پژوهندگان عصر لارستان، در این کارگاه به تعریف وبلاگ، واژه شناسی، وب‌نوشت‌ها، اولین های وبلاگ نویسی فارسی، خدمات وب‌نوشت و نکات مهم در روند ارتباط استفاده از ابزارهای فناوری در عصر کنونی پرداخت.
 
 
وی با اشار به اینکه وبلاگ صفحه ای شخصی در بستر اینترنت است که توسط یک یا چند مدیر کنترل می شود گفت: وبلاگ‌ها شباهت زیادی به وب‌سایت دارند. اما خدماتی که ارائه می دهند کمتر از خدمات وب‌سایت هاست. هر وبلاگ آدرسی مستقل دارد که تمام مردم جهان می توانند اطلاعات موجود در آن را مشاهده کنند. امروزه طراحی وبلاگ هزینه‌ای برای اشخاص ندارد. به همین دلیل در سراسر جهان، وبلاگ‌نویسی، طرفداران بسیاری دارد. داشتن وبلاگ به ما این امکان را می دهد که عکس، فیلم، صدا، متن و… را با نام خودمان در آن منتشر کنیم.
 
پورشمسی گفت برای ایجاد یک وبلاگ ابتدا باید هدف خود را از ساخت وبلاگ مشخص کنید. حال باید در گام دوم، سرویس وبلاگ دهی مناسبی برای خود انتخاب کنید. امروزه سایت‌های زیادی در اختیار ما قرار دارند که امکان ساخت و طراحی وبلاگ رایگان را برای علاقه‌مندان به وبلاگ‌نویسی محیا کرده‌اند. قطعاً انتخاب یک سایت از میان سایت‌های موجود، کاری دشوار است ولی با یک بررسی ساده می‌توان به نتیجه رسید.
 
 
این کارشناس ارشد علوم فناوری و امنیت شبکه گفت:  اگر قصد دارید وبلاگ شما کاربرپسند و کاربردی باشد، باید در انتخاب نام وبلاگ (اسم وبلاگ) خود را با اصول و معیارها بسیار دقیق و حساس انتخاب کنید. همچنین باید موضوعات وبلاگ خود را به خوبی سازماندهی کنید. 
 
وی افزود: فرقی نمی‌کند که هدف شما از وبلاگ نویسی چیست. همه‌ی شما باید برای مطالب وبلاگ خود موضوعات یا دسته‌هایی ایجاد کنید که کاربران و بازدیدکنندگانِ وبلاگ شما بتوانند به راحتی مطالب مورد نظر خود را در وبلاگ پیدا کنند و دچار ابهام و سردرگمی نشوند.
 
 
وی در پایان گفت: با توجه به موج‌هایی که در مدیوم‌های شخصی در سال های اخیر اتفاق افتاده، سعی کردیم در این کارگاه سه‌روزه جریان‌سازی و بسترسازی برای تولید و توسعه محتوای آنلاین و حتی درآمدزایی از طریق وبلاگ را آموزش دهیم.
 

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: