تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
گفتن یا نگفتن، دغدغه این است
2 خرداد 1398   12:46:50 |  ویژه‌ها > سرمقاله
گفتن یا نگفتن، دغدغه این است

این روزها بنا به جبر تکنولوژیک یا محدودیت های تحریمی بار بسیاری از اطلاع رسانی ها و هم اندیشی ها بر دوش اصحاب رسانه و خبرنگاران واقعی گزارده شده است. لذا همان گونه که به اقشار مختلف در جامعه رسیدگی می شود امروز نیز می بایست در شرایط سخت اقتصادی به خبرنگاران و اهالی رسانه واقعی رسید. بلکه این اصحاب رسانه هستند که در بدترین شرایط امنیت شغلی، بدون حمایت های زیرساختی تحت فشارند.! اهتمام و توجه ویژه‌ به خبرنگاران و روزنامه‌نگاران به عنوان بدنه اصلی رسانه ها و ارائه تسهیلات به این قشر ضرورت دارد.

اما بعد؛ تضعیف نشریات سنتی یعنی نشریات مکتوب که نجیبند و اصیل و متعادل، عدم حمایت از آنها در نهایت منجر به اخراج بسیاری از خبرنگاران، روزنامه نگاران و عکاسان حرفه ای شد.
 
چرا نمایندگان عالی دولت در لارستان هیچ گونه تسهیلات مانند وام مسکن، خدمات درمانی و... به خبرنگاران و روزنامه نگاران واقعی ارائه نمی کنند؟ یا شاید خبرنگارنما می خواهند که بعد از مدتی به سفارش این و آن در بدنه ی خود استخدام کنند. آنها رزومه و سابقه چندانی ندارند و فقط برای استمرار رزق، خودشان را به خبرنگاری و رسانه چسبانده اند. از آنها بر حذر باشید. حلال و حرام لقمه را جدی بگیرید و از خبرنگاران واقعی که واقعا سالم کار می کنند حمایت کنید.
 
تا زمانی که هر یک از اصحاب رسانه در لارستان بجای اقدام جمعی، بصورت جزیره ای و صرفاً برای حل مشکل شخصی اقدام کند، مشکلات بیشتر و حادتر خواهد شد...! تا زمانی که جامعه مطبوعاتی لارستان از مسئولین این پرسش را نداشته باشد که: چرا فرد استخوان خرد کرده و دارای سوابق رسانه ای بیکار و خبرنگارنماهای خبررسان در پست های مختلف دولتی جا خوش کرده اند و به کار گرفته شده اند؟!، تا زمانی که عده ای غیر مطبوعاتی، به هوای بوی کباب(بدون اطلاع از داغ کردن...!) به کسوت مطبوعات در می آیند، سرانجام و فرجام مطبوعاتی های واقعی تلخ تر خواهد بود...! و تا زمانی که عده ای هوس و انگیزه «مرداک» شدن در جامعه مطبوعات لارستان داشته باشند، مطبوعاتی های واقعی به سوی نابودی خواهند رفت...!
 
سناریوی خبرنگارنماهای سفارش شده فراتر از فیلمنامه ای است که ما بخواهیم خودمان را درگیر جزییات محتوایی آن کنیم. کلیت قضیه روشن است ولی باور آن همانند قبول فاجعه ای هولناک است.
 
این آنالیزورهای پر اشتباه با تعریف سناریوی خبرنگارنما در حال ضربه زدن به بدنه دولت و فرهنگ‌عمومی و نخبگان هستند. این کج سلیقگی آثار زیان باری دارد که به تدریج خود را نشان خواهد داد.
 
امیدوارم خداوند به همه ما این فرصت را بدهد که عاقبت چنین پیش فرض های غلطی را ببینیم که قدر مسلم هر که با اهل قلم در افتاد، برافتاد! و این عاقبتی اجتناب ناپذیر است.
 
در امثال و حکم است که شهری از گفتن خراب می شود و شهری از نگفتن
خدایا خود شاهد باش که ما گفتیم.

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: