تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
چون پرده برافتد..‌.
2 تير 1398   02:09:21 |  ویژه‌ها > یادداشت
چون پرده برافتد..‌.

مدتی با خود می اندیشم که یک هنرمند چطور می تواند آینده را پیش بینی و به تصویر بکشد! بسیاری از اتفاق های که در جامعه ی ما رخ می دهد هنرمندان فیلم آن را ساخته اند. «شوکران» که در سال ۱۳۷۹ بر روی پرده سینما رفت به پشت پرده زندگی مدیران دولتی پرداخته است.

 اینجاست که می توان گفت تحلیل و بررسی هنرمندان و پیش بینی در قالب ساخت یک اثر هنری بهتر از اهل سیاست عمل می کند و می توان گفت خروجی هنر بالاتر از خروجی مدیران انتخابی است.
 
واقعیت آن است و کم و بیش نیز آشکار است که برخی از همین مدیران زاهد نما را می توان یافت که در دفاتر خود در قبال انجام دادن کار ارباب رجوع پیشنهادها و پشت پرده فراوانی دارند و در افکار و اوهام محدود خود گمان می کنند که اعمالشان پشت پرده می ماند. یا اگر پرده ها کنار رود دلیل قانونی بودن عملشان را می آورند. اما همین گام های اشتباه و رسوایی های کوچک و بزرگ برخی مسئولان باعث سلب اعتماد روزافزون مردم به مسئولان شده است از این روی که حرف با عمل ناهمخوان است و افکار مردم هم روشن تر شده است.
 
راه حل چیست؟ اول اینکه بپذیریم در شرایطی که اعتمادها سلب و دروغ‌ها بر حق‌طلبی‌ها غالب است و منفعت‌خواهی و رانت و فساد در ساختارهای اقتصادی و اجتماعی نفوذ بیش از حدی کرده، یافتن راه و روش عادلانه شاق و شاید غیرممکن است، با این پذیرش می توان وظیفه آحاد جامعه را بر اساس توان هر کسی در نظر گرفت.
 
در مرحله دوم باید بدانیم «یک» از «صفر» بهتر است و آرمانی به حل مسائل و مشکلات نیندیشیم و «تصمیم‌های بلندمدت را در کوتاه‌ترین زمان‌ها نگیریم!» هر کسی اگر بتواند در محدوده خود جلو یک رانت یا فساد را بگیرد گام مهمی در رفع نسبی معضلات جامعه برداشته است.

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: