تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
پیوند پژوهش با آموزش در پیشبرد اهداف آرمانی دانشگاه آزاد اسلامی مؤثر است
13 شهريور 1398   11:08:09 |  شهرستانها > لارستان
پیوند پژوهش با آموزش در پیشبرد اهداف آرمانی دانشگاه آزاد اسلامی مؤثر است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان گفت: پیوند پژوهش با آموزش می‌تواند در پیشبرد اهداف آرمانی دانشگاه آزاد اسلامی مؤثر بوده و عامل توسعه علمی و فرهنگی كشور شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی لارستان، مهدی زارع رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان در جلسه شورای پژوهشی این دانشگاه که ظهر امروز با حضور تمام اعضا تشكیل شد با تشكر از حضور فعالانه استادان فرهیخته در این نشست، اظهار کرد: وظیفه همه ماست كه در شرایط فعلی، مانع رخوت و سستی در نظام آموزش عالی شویم.
 
وی ادامه داد: پیوند پژوهش با آموزش می‌تواند در پیشبرد اهداف آرمانی دانشگاه آزاد اسلامی مؤثر بوده و عامل توسعه علمی و فرهنگی كشور شود و نباید مشكلات مالی و دیوانسالاری اداری مانع پیشروی مدیران و پژوهشگران تلقی شده و محققان باید با درایت، موانع موجود را از سر راه خود بردارند.
 
زارع بیان كرد: رشته‌های دارای قدمت در این واحد دانشگاهی كه دارای استادان برجسته‌ای نیز هستند؛ باید مانند رشته‌های جدید، مورد توجه و دقت نظر قرار بگیرند تا جامعه از فرصت وجود دانشمندان باتجربه در كنار پژوهشگران و نخبگان جوان بهره‌مند شود.
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان اظهار كرد: به‌عنوان مثال رشته جغرافیای طبیعی با تعداد هفت نفر اعضای هیئت علمی و با داشتن سه مقطع تحصیلی كارشناسی، ارشد و دكتری تخصصی، نقش بسزایی در پیشرفت شهرستان و تربیت مدیران استانی و حتی كشوری داشته است.
 
وی با بیان این موضوع كه فرآیند گردش نخبگان در اداره این گروه آموزشی و سایر گروه‌های آموزشی مشابه، بسیار مهم و اجتناب‌ناپذیر است، با یادآوری فعالیت‌های ارزشمند احمدعلی خرم‌بخت استاد توانمند و شایسته رشته جغرافیای طبیعی عنوان کرد: با تشكر از خدمات بی‌نظیر این استاد گرامی در زمان تصدی مدیریت گروه این رشته، انتخاب محمد ابراهیم عفیفی از اساتید با تجربه و فعال این رشته به عنوان مدیر گروه جدید، می‌تواند به فعال‌شدن این گروه آموزشی كمك كرده و شرایط نوینی را برای تقویت این رشته ایجاد كند.
 
زارع خاطرنشان كرد: با توجه به اینكه گروه جغرافیا دارای مجله معتبر تخصصی با درجه علمی پژوهشی است؛ شایسته است تا مدیر گروه، استادان و پژوهشگران، فعال علمی را از این طریق ساماندهی كرده و باعث رشد و پیشرفت هرچه بیشتر دانشگاه آزاد اسلامی لارستان شوند.

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: