تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
نباید بگذاریم اقدامات دولت و واقعیت ها نادیده گرفته شود
24 شهريور 1398   12:41:32 |  شهرستانها > لارستان
نباید بگذاریم اقدامات دولت و واقعیت ها نادیده گرفته شود

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان با تقدیر از پیگیری های مسئول خبرگزاری ایرنا استان فارس برای استقرار نمایندگی این خبرگزاری در لارستان، گفت: امید می رود در اسرع وقت و با توجه به نگاه مثبت مسئول خبرگزاری ایرنا در استان فارس و همکاری مسئولان شهرستان، این مرکز مهم خبری در لارستان در آینده نزدیک و به زودی شروع به کار کند.

 به گزارش روابط عمومی معاونت استانداری و فرماندار ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در نشست مسئولین روابط عمومی ها و اصحاب رسانه منطقه لارستان بزرگ با رئیس خبرگزاری ایرنا در استان فارس که در سالن اجتماعات شهید امامی فرمانداری ویژه لارستان برگزار شد، در سخنانی با بیان اینکه فعالیت رسانه ها و روابط عمومی ها مکمل یکدیگر است، اظهار داشت: این گروه از جامعه تأثیر مهمی در فرهنگ سازی، سبک زندگی، تغییر الگوی رفتاری و اخلاقی بر فرد و خانواده، اقتصاد و اشتغال، سیاست و حتی بر سبک زندگی اعتقادی تأثیرگذار هستند.
 
وی با تأکید بر اینکه رسانه ها در هر شرایطی باید مورد احترام قرار گرفته و مسئولان پاسخگوی سوالات و درخواست های آنان باشند، افزود: وقتی یک مسئول به مطالبه یک رسانه پاسخ نمی دهد، نشان دهنده آن است که برای تحقق آن اقدامی صورت نگرفته و ضعف خود را به نوعی به جامعه اعلام می کند.
 
فرماندار ویژه لارستان با استقبال از روحیه انتقادی رسانه های این شهرستان، آن را نشأت گرفته از روحیه مردم برشمرد و تصریح کرد: رسانه ها به نوعی زبان گویای مردم برای بیان مشکلات در نزد مسئولان هستند.
 
معاون استاندار فارس با اشاره به اینکه مجموعه مدیریتی شهرستان لارستان در پاسخگویی به رسانه ها مناسب عمل کرده است، ادامه داد: زبان رسانه باید مطالبه گر، انتقادکننده، انتقادپذیر و عدم محافظه کاری باشد و از مصلحت اندیشی ها پرهیز شود.
 
وی با برشمردن برخی از تفاوت های رسانه ها با روابط عمومی ها، خاطر نشان کرد: هر روابط عمومی نماینده نهاد مربوطه بوده و زبان گویا، گوش شنوا و چشم بینای دستگاه اداری است و به نوعی تلطیف کننده ارتباط دستگاه با بدنه جامعه است و باید بازخورد اقدامات جامعه را نیز به مدیریت دستگاه منعکس کند.
 
حسنی با بیان اینکه در صورت دقت، سرعت و حضور رسانه ها در عرصه های مختلف امکان تغییر خبر برای یک مسئول وجود نخواهد داشت، یادآور شد: هنگامی که جای رسانه ها در جلسات، بازدیدها، عملکردها و غیره خالی باشد به طور طبیعی روابط عمومی با توجه به اصالت سازمانی و شغلی به آن شکلی که دوست دارد، خبر را در چارچوب درخواست های مدیر بالادستی خود مخابره می کند.
 
نماینده عالی دولت در لارستان با ابراز تأسف از وجود برخی کمبودها و ایجاد محدودیت های زمانی برای رسانه ها جهت شرکت در تمامی برنامه ها، گفت: در صورت حضور نمایندگان رسانه ها در برنامه های مختلف، جامعه امکان بهره بردن از زوایای گوناگون خبری را پیدا می کند.
 
وی با تأکید بر روابط عمومی ها برای نشان دادن عملکرد دستگاههای دولتی، بیان کرد: در لارستان با توجه به گستردگی موجود اقدامات مطلوبی صورت گرفته و باید اطلاع رسانی شود.
 
فرماندار ویژه لارستان با انتقاد از عدم اطلاع رسانی عملکردها توسط برخی از مسئولان و استفاده برخی از جریان های سیاسی از این موضوع به نفع خودشان، تصریح کرد: نباید بگذاریم اقدامات دولت و واقعیت ها نادیده گرفته شود، و در این خصوص دستگاهها نیز نسبت به عملکردهای خود بی تفاوت نباشند که این مهم نیاز به سرعت عمل روابط عمومی ها دارد.
 
این مسئول با اشاره به اینکه کارآمدی دولت، کارامدی نظام را در پی دارد، ادامه داد: همه ما که علاقمند به نظام اسلامی و تابع نظام ولایت فقیه هستیم، باید بدانیم که ضعف و سست کردن پایه های قدرت نظام که یکی از آنها دولت است، در واقع ضربه زدن به خود نظام خواهد بود.
 
حسنی با ابراز خرسندی از حضور مسئول خبرگزاری «ایرنا» در استان فارس به شهرستان لارستان، بیان کرد: خوشبختانه مدیرمسئول خبرگزاری ایرنا در استان فارس از ظرفیتها، پتانسیل ها، روابط های اجتماعی، پیوستگی فرهنگی و تاریخچه درخشان لارستان اطلاع کافی دارند.
 
وی با تقدیر از پیگیری های مسئول خبرگزاری ایرنا استان فارس برای استقرار نمایندگی این خبرگزاری در لارستان، تصریح کرد: امید می رود در اسرع وقت و با توجه به نگاه مثبت مسئول خبرگزاری ایرنا در استان فارس و اینکه مقدمات و بسترها فراهم شده است، این مرکز مهم خبری در آینده نزدیک در لارستان شروع به کار کند.
 
فرماندار ویژه لارستان در پایان با بیان اینکه انتظار می رود با حمایت خبرنگاران، مشارکت خیرین و سیستم های دولتی بتوان این مرکز خبری را به یک منبع قوی و تأثیرگذار تبدیل کرد، ادامه داد: در راستای بیان پتانسیل ها، زیرساخت ها و نقاط برجسته شهرستان و همچنین ارائه محدودیت ها و مشکلات به مسئولین در سطح ملی و استانی می‌توان از ظرفیت خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) در این منطقه استفاده کرد که انشاالله با افتتاح دفتر خبرگزاری ایرنا در این شهرستان این امر مهم، محقق خواهد شد.

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: