تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
صیانت از فلسفه قیام امام حسین(ع) وظیفه نخبگان جامعه است
25 مهر 1398   11:33:23 |  شهرستانها > لارستان
صیانت از فلسفه قیام امام حسین(ع) وظیفه نخبگان جامعه است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان گفت: حفاظت و صیانت از فلسفه قیام امام حسین(ع) باید مورد توجه و دقت نخبگان فكری و اجتماعی جامعه قرار داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی لارستان، نشست معرفتی كاركنان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی و آموزشكده سما ظهر امروز به همت حوزه فرهنگی این آموزشكده برگزار شد.
 
در این برنامه كه با قرائت زیارت عاشورا توسط یكی از مداحان برجسته شهرستان آغاز شد، مهدی زارع رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان با تبیین فلسفه قیام عاشورای حسینی و تأثیر آن بر زندگی فردی و اجتماعی جامعه اظهار کرد: امروز هجمه سنگینی علیه اعتقادات مذهبی و انقلابی ما انجام می‌شود كه استادان فرهیخته و دانشگاهیان فرزانه باید در مواجهه با این موضوع با تمام توان حضور فعالانه و دلسوزانه داشته باشند.
 
زارع با بیان این موضوع كه هجمه‌های تبلیغاتی دشمن به‌دلیل شناخت دقیق آنها از اثرگذاری قیام اباعبدالله الحسین(ع) بر آن متمركز شده و اذهان جوانان و طبقه پیشرو جامعه را مورد هدف قرار داده‌اند، بیان كرد: باید به جوانان این پیام را انتقال دهیم كه ماهیت قیام امام حسین(ع) در ادامه سلسله واژه‌های ارزشمندی مانند آزادگی، حریت و رهاشدن از تعلقات دنیوی در طول تاریخ بوده و امام حسین(ع) و یارانش باوفایش احیاگر این پیام تاریخی برای همه ادوار تاریخ بوده‌اند.
 
وی خاطرنشان كرد: اگر دانشگاهیان ما با بصیرت بیشتر در مقولات اجتماعی و فرهنگی وارد شوند، می‌توانند رخنه و نفوذ دشمن را مسدود كرده و مانع از رسوخ‌پذیری و بحران‌های هویت در جامعه شوند.
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان با بیان نقش مؤثر و كلیدی دانشگاهیان در جامعه‌پذیری اقشار مختلف مردم تأكید كرد: آموزش نونهالان، نوجوانان و جوانان در مدارس و دانشگاه‌ها می‌تواند نقش مؤثری در ارتقای بینش فردی و اجتماعی مردم و اجتماع داشته باشد.
 
استاد روابط بین‌المل واحد لارستان به تحولات منطقه خاورمیانه اشاره کرد و گفت: قیام‌های انقلابی مردم یمن، لبنان و عراق با محور سادات فاطمی و علوی و رهبری رهبر فرزانه و حكیم انقلاب اسلامی، نشان‌دهنده عمق تأثیرگذاری فرهنگ حسینی بر جامعه و تأثیرگذاری قیام اباعبدالله‌الحسین(ع) بر تمام انسان‌های آزاده جهان است كه حفاظت و صیانت از آن باید مورد توجه و دقت نخبگان فكری و اجتماعی جامعه قرار داشته باشد.

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: