تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
ترویج ورزش در محلات باعث کاهش آسیب های اجتماعی می‌شود
25 مهر 1398   11:42:10 |  ورزش > 
ترویج ورزش در محلات باعث کاهش آسیب های اجتماعی می‌شود

رئیس ورزش و جوانان لارستان گفت: ترویج ورزش در محلات باعث کاهش آسیب های اجتماعی و تقویت نشاط در خانواده‌ها می‌شود.

 به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان لارستان، محمدحسن طیبی در جلسه کارگروه آسیب های اجتماعی که با هدف ایجاد نشاط و شادابی در جامعه برگزار شد با اشاره به اینکه ورزش عامل مهمی در دستیابی انسان به سلامت جسمی و روحی است، افزود: با ورزش می توان از بروز بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری کرد که نتیجه آن کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی و در نهایت پویایی و نشاط جامعه است.
 
وی به نقش ورزش در کاهش ناهنجاری‌ها و آسیب‌های روانی در جامعه اشاره کرد و گفت: بهره‌گیری از ورزش نقش بسیار تعیین کننده‌ای در دستیابی به سلامت روانی دارد و این مهم، موجب رفع افسردگی افراد و ایجاد روند مشارکت عمومی در حوزه‌های مختلف می‌شود.
 
رئیس ورزش و جوانان لارستان در ادامه از برگزاری جشنواره بزرگ فرهنگی ورزشی در محله کهویه لار در آبان ماه امسال خبر داد و تصریح کرد: توجه به ورزش محلات متناسب با گروه های مختلف سنی می‌تواند راهکاری کم هزینه برای کاهش آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد و یا آسیب های روانی فردی باشد از این رو سعی می کنیم ورزش در دیگر محلات شهرستان نیز ترویج پیدا کند.
 
دبیر برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی محلات لارستان با اشاره به اینکه هم افزایی ادارات، ارگان ها و نهادهای لارستان تاثیر بسزایی در رشد و توسعه ورزش محلات شهرستان دارد، تاکید کرد: در جامعه شناسی ورزشی، ورزش محلات از جایگاه ویژه ای برخوردار است و می توان با فرهنگ سازی مناسب، گرایش مردم به سمت ورزش را تقویت کرد.
 
وی با تاکید بر نقش ورزش در کاهش آسیب اجتماعی نظیر اعتیاد، طلاق و غیره، هدف از برگزاری مسابقات ورزشی محلات را توسعه ورزش همگانی و ایجاد نشاط و شادابی میان شهرندان عنوان کرد و بیان داشت: تشكیل شورای فرهنگی ورزشی در تمام محلات لارستان از جمله سیاست های راهبردی اداره ورزش و جوانان این شهرستان است که سعی می کنیم این موضوع مهم اجرایی شود.

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: