تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
دانش‌آموزان را در دانشگاه انسان‌سازی امام حسین(ع) تربیت كنیم
25 مهر 1398   12:20:38 |  شهرستانها > لارستان
دانش‌آموزان را در دانشگاه انسان‌سازی امام حسین(ع) تربیت كنیم

رئیس آموزشكده سمای لارستان گفت: باید دانشگاه را با فرهنگ غنی عاشورا و دانشگاه انسان‌سازی امام حسین(ع) عجین كرده و با بهره‌جستن از این تفكر، دانش‌آموزان را تربیت كنیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی لارستان، نخستین جلسه هم‌اندیشی با دبیران و کادر آموزشی دخترانه مجتمع سمای لارستان ظهر امروز به‌مناسبت بازگشایی مدارس در مهر ۹۸ در سالن كنفرانس این آموزشكده برگزار شد.
 
در این جلسه غلامعباس واحدپور رئیس آموزشكده سمای لارستان اظهار کرد: بدون تردید عظیم‌ترین منبع ثروت در جامعه، انسان‌ها و جوانان هستند و جوامعی كه بتوانند به نحو بهینه از این ظرفیت‌ها و استعدادهای بالقوه استفاده كنند، پیشرفت بیشتری خواهند كرد.
 
وی ادامه داد: تزكیه و تعلیم این استعدادها در نخستین نهاد آموزشی یعنی مدرسه شكل می‌گیرد؛ بنابراین شایسته است كه معلمان و تمام كسانی كه در تربیت این دانش‌آموزان سهیم هستند، همت گمارده و در پرورش این نسل كوشا باشند.
 
واحدپور متذكر شد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمن از هر طریق كه می‌توانست؛ آرمان‌های این نظام مقدس را هدف قرار داده بود و امروزه نیز با یك جنگ و حربه ناجوانمردانه درصدد گمراهی این نسل از انقلاب بوده و با تمام توان به میدان آمده است.
 
رئیس آموزشكده سمای لارستان وظیفه معلمان و مدرسان را در این شرایط بسیار مهم ارزیابی و عنوان کرد: اگر بتوانید نسل جوان كشور را با فرهنگ غنی عاشورا و دانشگاه انسان‌سازی امام حسین(ع) عجین كرده و با بهره‌جستن از این تفكر، دانش‌آموزان را تربیت كنید، هیچگاه نقشه‌های ایادی استكبار عملی نخواهد شد.
 
وی با بیان این موضوع كه دشمن تلاش می‌كند یأس و ناامیدی را در جامعه تزریق كرده و با هدف دوركردن نوجوانان از پیشرفت و علم، كشور را مانند دوران پهلوی، وابسته نگاه دارد، بیان کرد: امروز به بركت این نظام مقدس، خودباوری و تكیه بر استعدادهای درون‌زا در كشور به‌عنوان یك اصل نهادینه شده است؛ لذا شایسته است كه شما در كنار تربیت و تعلیم دانش‌آموزان، ترویج‌دهنده الگوی امید و تلاش در زندگی اجتماعی و مشارکت جوانان در فعالیت‌های جمعی باشید.
 
واحدپور آرامش و آسایش امروز را ثمره دلاوری‌ها و جانفشانی‌‌های جوانان و نوجوانان این كشور در دفاع مقدس هشت ساله و رشادت آنان در سنگرهای مدافعان حرم دانست و گفت: باید قدردان این همه پایمردی و حماسه‌آفرینی شهدا و رزمندگان بود و امروز وظیفه داریم دانش‌آموزان به‌نحوی تربیت شوند تا كشور بر اساس فرمایش‌‌های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به سوی آرمان‌ها و اهداف مقدس، در چارچوب گام دوم انقلاب، حركت انقلابی داشته باشد.

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: