تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
بررسی مسائل و مشکلات کارخانه ویتانا و شرکت سیمان لارستان
25 مهر 1398   12:42:04 |  شهرستانها > لارستان
بررسی مسائل و مشکلات کارخانه ویتانا و شرکت سیمان لارستان

معاون هماهنگی امور اقتصادي و توسعه منطقه اي وزير كشور، براي بررسي مشكلات واحدهاي توليدي و بنگاههاي اقتصادي، وارد لارستان شد و از چند واحد صنعتی و تولیدی و طرح های زیربنایی و زیرساختی این شهرستان بازدید کرد.

 به گزارش روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ دکتر بابك دين پرست معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منطقه اي وزير كشور به اتفاق مهندس رحمانی معاون هاهنگی امور اقتصادی استانداری فارس و جمعی از مدیران کل استانی و مسئولان و اعضای کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان به منظور اطلاع از آخرين وضعيت اقتصادي، عمرانی، زیربنایی و زیر ساختی و بررسي مشكلات واحدهاي توليدي و بنگاههاي اقتصادي این شهرستان، وارد لارستان شد و از چند واحد صنعتی و تولیدی و طرح های زیربنایی و زیرساختی این شهرستان بازدید کرد.
 
دين پرست، به نمایندگی از وزیر کشور و در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی و رونق تولید شهرستان، ابتدا از کارخانه ویتانا واقع در شهرک صنعتی لار بازدید و از نزدیک در جریان روند تولید و مسائل و مشکلات این واحد تولیدی قرار گرفت.
 
شرکت ویتانا در زیربنایی به مساحت 2514 متر مربع و با سرمایه گذاری بیش از 70 میلیارد ریال در شهرک صنعتی لارستان واقع شده و در زمینه تولید بیسکویت مادر فعالیت می کند. این شرکت ظرفیت تولید سالانه 8 هزار تن تولید بیسکویت را دارد که زمینه اشتغال 60 نفر را فراهم نموده است.
 
دین پرست در ادامه سفرش به لارستان به شرکت سیمان لارستان هم رفت و به بررسی مسائل و مشکلات این کارخانه پرداخت.همچنین در خصوص طرح توسعه شرکت سیمان لارستان نیز با مدیر عامل آن به بحث و گفتگو نشست.
 
شرکت سیمان لارستان هم در زیربنایی به مساحت 23 هزار متر مربع و با سرمایه گذاری بیش از 500 میلیارد ریال در حوالی روستای کورده لارستان واقع شده و در زمینه تولید سیمان سفید و کلینکر فعالیت می کند. این شرکت ظرفیت تولید سالانه 275 هزار و 400 تن تولیدسیمان سفید را دارد که زمینه اشتغال 185 نفر را فراهم نموده است و اگر طرح توسعه آن اجرایی شود، این شرکت، سیمان خاکستری را هم تولید خواهد کرد و برای 300 نفر دیگر شغل ایجاد می شود.
 
در این بازدید همچنین جمعی از تولید کنندگان اهم مسائل و مشکلات و درخواست های خود را از جمله، بخشش جرائم مالیاتی و بانکی، تأمین سرمایه در گردش و سرمایه ثابت، مشکلات مالیاتی و هزینه های جانبی را مطرح و خواستار پیگیری و رفع این موارد شدند. معاون هماهنگی امور اقتصادي و توسعه منطقه اي وزير كشور همچنین از جاده جهرم- لارستان-بندرعباس و لار- بیرم هم بازدید نمود و در جریان مشکلات این جاده ها هم قرار گرفت.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان؛ همچنین در جلسه كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد شهرستان لارستان که فردا پنجشنبه در شیراز برگزار خواهد شد، شرکت و موضوعاتی همچون راه اندازی کارگو در فرودگاه بین المللی لارستان، خط دوم انتقال آب از سد سلمان فارسی، منطقه ویژه اقتصادی، راه آهن، بندر خشک، معدن کنستانتره آهن و غیره را مورد بررسی قرار خواهد داد.

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: