تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
جذب دانش‌پژوهان و ارتباط با صنعت در دستور كار دانشگاه آزاد لارستان
26 مهر 1398   19:03:16 |  شهرستانها > لارستان
جذب دانش‌پژوهان و ارتباط با صنعت در دستور كار دانشگاه آزاد لارستان

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان گفت: در سال تحصیلی جدید روند پژوهش‌محوری، جذب دانش‌پژوهان و ارتباط دانشگاه با صنعت در دستور كار این واحد دانشگاهی قرار گرفته است.

سیروس فارسی معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان به فارغ‌التحصیلان این دانشگاه  اظهار کرد: در مدت ۱۰ روز ۵۲ نفر از دانشجویان كارشناسی ارشد و دكتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی لارستان از پایان‌نامه و رساله‌های خود دفاع كردند.
 
وی افزود: امروز حجم وسیعی از رساله‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویی در این واحد دانشگاهی موجود است كه می‌تواند به‌عنوان منبع علمی مورد استفاده دانش‌پژوهان و مدیران شهرستان و حتی استان برای برنامه‌ریزی‌های میان‌مدت و درازمدت قرار گیرد.
 
فارسی ادامه داد: در حوزه پژوهشی این واحد دانشگاهی، بیش از هزار و ۵۰۰ پایان‌نامه و رساله وجود دارد كه مقرر شده است بر اساس ارتباط آنان با صنعت و كاربردی‌بودن آنها در دستور كار استادان و باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه قرار گیرد تا بتوان از این تحقیقات استفاده عملی و علمی کرد.
 
معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان نیاز به پژوهش‌محوری را یك اصل دانست و افزود: باید به‌عنوان یك وظیفه برای استادان این موضوع تعریف شود تا علاوه‌بر شناسایی دانشجویان خلاق و پژوهشگر، راه برای بروز خلاقیت آنان و زمینه برای استفاده از این منابع سرشار فراهم شده و دانشگاه‌ها به سمت پژوهشكده‌های تحقیقاتی سوق پیدا كنند.
 
وی بیان كرد: حركت خوبی در حوزه معاون علمی آغاز شده است تا روند جذب دانش‌پژوهان و دانشجویان خلاق از طریق انجمن‌های علمی انجام شده و شرایطی مساعد برای بروز استعدادهای آنان فراهم شود.
 
فارسی خاطرنشان كرد: سال تحصیلی جدید روند پژوهش‌محوری، جذب دانش‌پژوهان و ارتباط دانشگاه با صنعت در دستور كار این واحد دانشگاهی قرار گرفته است و نهایتاً از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده خواهد شد كه امیدوارم با همت استادان فرهیخته و كارگروه‌های تعریف‌شده، این مهم به نحو شایسته‌ای محقق شود.

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: