تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
روشنفكرنماهای سكولار به‌ دنبال تضعیف روحیه خودباوری جوامع اسلامی هستند
26 مهر 1398   19:19:25 |  شهرستانها > لارستان
روشنفكرنماهای سكولار به‌ دنبال تضعیف روحیه خودباوری جوامع اسلامی هستند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان گفت: بسیاری از روشنفكرنماهای سكولار درصددند تا مبدأ تمام علوم را به غرب نسبت داده و روحیه خودباوری و ارزش‌های اخلاقی و اعتمادبه‌نفس را از جوامع اسلامی بگیرند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی لارستان، به مناسبت بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید، مراسمی با حضور دانش‌آموزان دخترانه سمای سطح یك و دو و خانواده‌های آنان به همت سمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان در سالن فرهیختگان این واحد دانشگاهی برگزار شد.
 
در این مراسم كه برخی از مسئولان شهرستان لارستان نیز حضور داشتند، مهدی زارع رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان اظهار کرد: آغاز سال تحصیلی و تقارن آن با هفته دفاع مقدس و عزاداری امام حسین(ع) را پیوندی مقدس می‌دانیم و آرزو داریم كه آموزش دانش‌آموزان و دانشجویان در پرتو معرفت حسینی و ارزش‌های انسانی و اسلامی انجام شود و امید است آینده‌سازانی در تراز انقلاب اسلامی و ادامه‌دهنده راه پربهجت شهدای دفاع مقدس داشته باشیم.
 
وی به اوج اعتلای علمی امت اسلامی در قرون گذشته اشاره و اظهار كرد: امروز بسیاری از روشنفكرنماهای سكولار درصدد هستند تا مبدأ تمام علوم را به غرب نسبت داده و روحیه خودباوری و ارزش‌های اخلاقی و اعتمادبه‌نفس را از جوامع اسلامی بگیرند.
 
زارع با بیان این موضوع كه در این شرایط وظیفه فرهیختگان جامعه است تا با بیان واقعیت تاریخی، نقشه شیطان را نقشه برآب كنند، گفت: ما باید دانشمندانی مانند ابوعلی‌سینا، ابوریحان بیرونی و خوارزمی تربیت كنیم كه برای جستجوی علم، فرسنگ‌ها راه را طی كرده و علم را گمشده خود می‌پنداشتند.
 
دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان خاطرنشان كرد: امروز به بركت علوم جدید و امنیت مثال‌زدنی كشور، زمان و مكان در دنیای معاصر كوتاه شده و علوم جدید در كوتاه‌ترین زمان و بدون توجه به فاصله زمانی در اختیار ما قرار می‌گیرد و این در حالی است كه قدرت‌های سلطه‌گر درصدد هستند تا با تحریم‌های علمی، مانع شكوفایی و پیشرفت جامعه اسلامی ما شوند.
 
وی با بیان موفقیت‌های دانشمندان جوان ایرانی ادامه داد: روند پیشرفت و ترقی ایران اسلامی به لطف الهی و با رهبری رهبر عالم، حكیم و روشن‌ضمیر انقلاب اسلامی، محكم‌تر از گذشته ادامه پیدا خواهد كرد.
 
زارع افزود: مدارس سما و دانشگاه آزاد اسلامی در راستای افق ترسیم‌شده توسط رهبر فرزانه انقلاب برای رسیدن به تمدن بزرگ اسلامی حركت می‌كنند و امید است كشور با اتكا به دانشمندان و فرزندان خلاق خود به قدرت برتر منطقه ای و حتی جهانی دست یابد.
 
رئیس واحد لارستان با تشریح فعالیت‌های مدارس سما عنوان کرد: امروز این مدارس یكی از بهترین مدارس شهرستان بوده و طبقات فرهیخته و فرزانه منطقه، این مدارس را برای ادامه تحصیل فرزندان خود انتخاب می‌كنند كه لازم است با درایت مسئولان و معلمان این مدرسه، اعتماد به‌وجودآمده حفظ شود.
 
غلامعباس واحدپور رئیس آموشكده سمای لارستان نیز بیان كرد: امروز به لطف خداوند و حمایت‌های مسئولین امر و دانشگاه آزاد اسلامی لارستان، امكانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری قابل تحسینی در این واحد دانشگاهی فراهم شده است كه دانش‌آموزان سما می‌توانند به‌راحتی از آن استفاده كنند.
 
وی اضافه كرد: موفقیت‌های چشمگیر مدرسه سما بر هیچكس پوشیده نیست و می‌تواند به‌عنوان الگویی برای تمام مدارس شهرستان باشد.
 
واحدپور با بیان نبود امنیت در كشورهای دیگر گفت: به بركت این نظام مقدس و جانفشانی‌های دلیرمردان دفاع مقدس، امروز در ایران اسلامی امنیت به نحوی برقرار است كه فرزندان ما با خیالی آسوده تحصیل كرده و كشور در توسعه و پیشرفت جدی قرار دارد.
 
رئیس آموشكده سمای لارستان با بیان پیشرفت‌های قرآنی، فرهنگی و ورزشی دانش‌آموزان از آنان خواست تا با پشتكار و استفاده از تمام امكانات فراهم‌شده در این مجموعه علمی، آینده‌ای روشن را برای خود و ایران اسلامی رقم بزنند.

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: