تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
مدیریت دانشگاه علمی کاربردی لارستان برای ترم دوم سال جاری برنامه ریزی کند
26 مهر 1398   20:56:37 |  شهرستانها > لارستان
مدیریت دانشگاه علمی کاربردی لارستان برای ترم دوم سال جاری برنامه ریزی کند

نشست پیگیری امور دانشگاه علمی کاربردی لارستان عصر روز اول مهر ۹۸ با حضور رییس دانشگاه علمی- کاربردی کشور، معاون مالی اداری وی و هیئتی از لارستان شامل نماینده لارستان خنج و گراش در مجلس، حمید رضا افروشه مدرس دانشگاه، داود نصریانی نماینده دانشجویان علمی کاربردی و دکتر کاظم رحیمی نژاد تشکیل شد.

در این نشست که در دفتر دکتر امید- رییس دانشگاه علمی کاربردی کشور- برگزار شد ابتدا مطالبه جامعه دانشگاهی لارستان در خصوص بازگشت رشته ها و مدیریت دانشگاه علمی کاربردی لارستان طبق روال گذشته توسط دکتر جعفرپور مطرح شد.
 
دکتر امید در پاسخ به این درخواست در مورد سیاست کلی دانشگاه برای توقف پذیرش دانشگاه های علمی کاربردی وابسته به دولت سخن گفت و پیشنهاد تاسیس دانشگاه علمی- کاربردی جهاد دانشگاهی را مطرح کرد.
 
در پاسخ به وی، دکتر رحیمی نژاد با اشاره به ادامه فعالیت دانشگاه های وابسته در استان های مختلف و از جمله فارس، در اولویت بودن دانشگاه علمی کاربردی لارستان  برای توقف پذیرش دانشجو را مورد انتقاد قرار داد و از موانع فرآیند تاسیس دانشگاه زیر نظر جهاد دانشگاهی سخن گفت. وی پیشنهاد ادامه روند پیشین تا مشخص شدن شرایط جهاد دانشگاهی را مطرح کرد.
 
در ادامه دکتر امید علت اولویت لارستان برای توقف فعالیت را  وجود تقاضای واگذاری ساختمان علمی کاربردی به مجتمع آموزش عالی دانست و در خصوص آخرین وضعیت دانشگاه، پس از مطرح شدن مطالبات عمومی، گفت: در حال حاضر با ابقای چهار رشته موافقت شده و تغییر یا افزایش رشته های دانشگاه علمی کاربردی لارستان برای ترم اول سال تحصیلی (مهرماه) غیر ممکن است.
 
وی اضافه کرد: در صورتی که در بهمن ماه تقاضای رشته جدید داشته باشید می توان با بررسی نیازمندی های لارستان رشته های جدید را اختصاص داد. وی همچنین عنوان کرد: در صورتی که موسسات فرهنگی هنری لارستان و یا کارخانجات صنعتی برای تاسیس دانشگاه علمی کاربردی در لارستان تقاضا بدهند با رعایت موازین موافقت خواهیم کرد.
 
نکته مهمی که در سخنان دکتر امید مطرح شد عدم واگذاری ساختمان دانشگاه علمی کاربردی به مجتمع آموزش عالی  در صورت ادامه پذیرش دانشجو در مرکز علمی کابردی وابسته به دولت بود.
 
در مجموع خواسته هیئت لارستانی ادامه روند فعالیت دانشگاه علمی کاربردی لارستان طبق روال قبل و در عین حال واگذاری ساختمان به مجتمع آموزش عالی بود که کماکان مورد مناقشه است. در ضمن موضوع برکناری رییس این دانشگاه علی رغم زحمات وی و مطالبه عمومی برای توجه به خدمات خانم فرجام مطرح و مقرر گردید مسئولان دانشگاه علمی کاربردی این موضوع را مورد بررسی قرار دهند.
 
در شرایط فعلی پیشنهاد پیگیران امور این دانشگاه به شرح زیر است:
 
۱- پیگیری اختصاص رشته های جدید برای ترم آینده از آبان ماه باید توسط مدیریت دانشگاه  علمی کاربردی لارستان آغاز شود تا در بهمن ماه بتوان مجوز رشته های   مورد نیاز لارستان را اخذ کرد.
 
۲- در صورتی که قرار باشد جهاد دانشگاهی  نیز مرکزی در لارستان راه اندازی کند باید هرچه سریعتر با مسئولان دانشگاه علمی کاربردی کشور و مسئولان لارستان رایزنی خود را آغاز کند تا شرایط فراهم شود.
 
۳- تاسیس مرکزی جدید توسط دانشگاهیان و صاحبان موسسات و صنایع در لارستان می تواند مورد بررسی قرار گیرد.
 
۴- موضع و پیشنهاد پیگیران امور، کماکان تلاش برای حفظ دانشگاه علمی کاربردی وابسته به دولت در لارستان است و در صورت تعطیلی همه مراکز وابسته کشور آنگاه می توان به سراسری بودن این تصمیم و  اتخاذ تصمیمات جایگزین خوشبین بود.
 
۵-  بهره مندی دانشگاه علمی کاربردی لارستان از خدمات خانم فرجام یک مطالبه جمعی است و امید است این درخواست پس از بررسی دقیق مدیریت دانشگاه علمی کاربردی کشور و جدا کردن گزارش های صحیح و ناصحیح در مورد ایشان جامه عمل پوشانده شود.
 
در پایان ضمن سپاس از روحیه مطالبه گری مردم و دانشجویان امیدواریم روند پیگیری امور دانشگاه علمی کاربردی به نتیجه رضایتبخش منتهی شود‌. پیگیران این موضوع کماکان به تلاش خود برای رسیدن به بهترین نتیجه ممکن ادامه خواهند داد.
 

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: