تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
اختراعات جهانی مخترع لارستانی منتظر سرمایه گذار بومی
26 مهر 1398   23:05:40 |  گفت و گو > 
اختراعات جهانی مخترع لارستانی منتظر سرمایه گذار بومی

«دکتر رضا اسمائی» فارغ التحصیل دکترای حرفه ای داروسازی از دانشگاه علوم پزشکی تهران، پژوهشگر، ایده‌پرداز و مخترع جوان لارستانی، عضو بنیاد ملی نخبگان کشور، عضو انجمن مخترعین کشور، عضو انجمن داروسازان ایران، عضو سازمان نظام پزشکی کشور، «کارشناس دارویی و نماینده علمی شرکت ایرانتیس آمریکا»، مجری پروژه دارویی تایید شده در کمیسیون عالی ارزیابی بنیاد نخبگان ستاد کل نیروهای مسلح، دارنده ۴ مدال طلا و عنوان اثر برگزیده از ۴ جشنواره اختراعات جهانی و کسب عنوان اثر برگزیده از جشنواره اختراعات دانشگاههای جامع علمی کاربردی کشور، مخترع و فرمولاتور ۳ داروی گیاهی نوین شامل آدامس و تافی لاغری و ژل گیاهی جلوگیری کننده از قطع عضو در افراد دیابتیک، مخترع و تولید کننده فیلتر قلیان جاذب مواد مضر و سرطانزا، ثبت ۵ اختراع کاربردی، اخذ مجوز تولید سه داروی گیاهی از کمیسیون تشخیص صلاحیت ورود دارو و مواد بیولوژیک سازمان غذا و دارو، تولید صنعتی ژل گیاهی با برند ازولیو جهت درمان انواع زخم بویژه زخم پای دیابتیک و انواع سوختگی، اخذ مجوز آزمون بالینی ۲ داروی گیاهی نوین و بدون نمونه خارجی جهت کمک درمان سرطان و ضد رینیت آلرژیک از کمیته اخلاق وزارت بهداشت، ثبت ۱۱ فرمولاسیون داروی گیاهی در اداره کل داروهای طبیعی، طب سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو، ثبت ۱۲ اظهارنامه ثبت اختراع در اداره ثبت اختراعات، بخشی از فعالیت های انجام شده توسط این جوان لارستانی است.

وی در خصوص پروژه های آماده بهره برداری گفت: تاسیس پلنت اشباع انواع روغن های نباتی با گاز ازن مطابق با پروتکل انحصاری مدنظر جهت تامین مواد موثره مورد نیاز و تولید ژل روغن زیتون اشباع شده با گاز ازن و روغن های نباتی دیگر و تولید دوزژ فرمهای ازن دار دیگر مانند صابون، شامپو، کرم، لوسیون، خمیر دندان، گاز آغشته به ژل روغن ازن دار و... یکی از پروژه های نوین حوزه سلامت در سطح جهان است.
 
 
وی با بیان اینکه فیلتر سیگار جاذب مواد سرطانزا «بیش از 70 درصد مواد مضر و سرطانزا بصورت میانگین بدون تاثیر بر غلظت نیکوتین» را می گیرد گفت: این اختراع دارای گواهی ثبت، بدون نمونه خارجی مشابه و در شرکت دخانیات ایران در سطح صنعتی تولید و در بخش R & D این شرکت اعتبار سنجی شده است و دارای تاییدیه پارک فن آوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دارای تاییدیه شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ۵ مدال طلا، نشان لیاقت و گواهی پژوهش کاربردی برتر از نمایشگاهها و جشنواره های مختلف خارجی و داخلی می باشد.
 
 
 
 
 
ایشان تصریح کرد: در حال تعامل با موسسات استاندارد داخلی و بین المللی جهت تدوین استاندارد فاز گازی برای اولین بار در جهان و تاسیس آزمایشگاه مستقل و مرجع جهت آزمایش کیفی و کمی انواع سیگارهای مصرفی و کسب آمادگی جهت تاسیس اولین پلنت زیرساختی تولید فیلتر سیگار یا تولید قراردادی با این تکنولوژی در ایران یا در سطح بین المللی هستیم.
 
اسمائی با اشاره به اینکه تحقیقات کاربردی در زمینه Medicated Chewing Gum به عنوان سیستم دارو رسانی نوین «جذب سریع از طریق عروق ژوگولار و  بدون متابولیسم اولیه کبدی» و ثبت آن برای اولین بار در ایران و خاور میانه را انجام داده است، گفت: برای مثال تولید اولین MCG جهت لاغری، پیشگیری از چاقی، تثبیت وزن و به عنوان داروی Life Style، دارای گواهی ثبت اختراع و آزمایش های فیزیکوکمیکال، میکروبیولوژی و تعیین شاخص فرآورده نهایی به همراه تست پایداری است و پروانه ساخت و مجوز تولید را از سازمان غذا و دارو دریافت کرده ایم.
 
وی افزود: احداث اولین پلنت تخصصی تولید MCG  طبیعی و شیمیایی بومی ایران و خاورمیانه و دومین کارخانه در دنیا، با سبد مشخص شده بر اساس نیاز بازار و گزارش امکان سنجی و BP مشمول قانون حمایت از تکنولوژی های دانش بنیان است.
 
اسمائی در خصوص برخی از پروژه های مطالعه شده خود گفت: فرمولاسیون گیاهی نوین محتوی کورکومین با جذب زیستی بالا و با اندیکاسیون هایی از جمله کمک درمان سرطان از طریق تعدیل پارامترهای متابولیک سندرم «پروژه موازی با پروژه بین المللی مربوطه»، دارای مجوز جهت انجام آزمون بالینی از کمیته اخلاق وزارت بهداشت است و در پژوهشگاه دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله الاعظم ثبت شده است.
 
وی در ادامه گفت: اختراع اولین اسپری بینی با منشا طبیعی و ضد آلرژی و جایگزین اسپری های کورتونی در سطح آزمایشگاهی تولید شده و پروپوزال آن توسط انستیتو پاستور ایران تایید شده و در آینده تولید صنعتی آن شروع می شود.
 
ایشان در اشاره به سرمایه گذاران لارستانی گفت: یک ماه پیش به دعوت مرکز رشد واحدهای فناور لارستان به لار آمدم و طی جلسه ای در فرمانداری ویژه لارستان پروپوزال و گزارش تفصیلی امکان سنجی پروژه احداث اولین کارخانه تولید آدامس دارویی و مکمل خاورمیانه و دومین کارخانه در دنیا را ارائه کردم و پیشنهاد جذب سرمایه گذار بومی را دادم . این آیتم می تواند یک گام به جلو در لارستان برای توسعه سریع شهری باشد که سرمایه گذاران باید هر چه سریعتر ورود کنند.
 
 
وی تصریح کرد: یکی از مثال های توسعه سریع شهری با اتکای بر ابعاد دانش بنیانی است که این را می توان در لارستان، با توجه به دارا بودن  زیر ساخت های لازم اجرایی کرد. در جلسه فرمانداری به مسئولین گفتم می توانید جهت تهیه و انتقال تکنولوژی های لازم جهت پیاده سازی این پروژه با سرمایه گذار و ارائه طرح توجیه فنی و اقتصادی جلسه ای برگزار کنید و گروه ما اقدامات اجرایی عمران و سازه، برنامه تضمینی مارکتینگ و فروش، بیزینس پلن، تحقیق و توسعه و برنامه اجرایی تولید را انجام می دهند. ضمن اینکه پروژه مذکور دانش بنیان است ومی توان از تسهیلات با نرخ پایین و زمان تنفس استفاده کرد.
 
وی در پایان گفت: مذاکراتی با تولیت آستان قدس رضوی، منطقه اقتصادی ویژه صلاله عمان، شرکت دلتا دارو، شرکت ایرانتیس آمریکا، شرکت کافوسا اسپانیا و چند بخش خصوصی دیگر در خصوص احداث کارخانه تولید آدامس دارویی و مکمل خاورمیانه و پروژه های دیگر در حال انجام است. اما زادگاه من لار است و واقعا تمایل دارم این کارخانه در لارستان احداث شود. امیدوارم هر چه سریعتر سرمایه گذاران لارستانی وارد گفت و گو در خصوص این پروژه شوند.

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: