تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
توسعه و عمران هر منطقه ای، مستلزم استفاده از ظرفیت نخبگان آن منطقه است
28 مهر 1398   23:29:34 |  شهرستانها > لارستان
توسعه و عمران هر منطقه ای، مستلزم استفاده از ظرفیت نخبگان آن منطقه است

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان گفت: ارائه نقطه نظرات و پیشنهادهای نخبگان، زمینه توسعه و پیشرفت شهرستان را فراهم می کند.

به گزارش روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در نشست با برخی از نمایندگان علمی، فرهنگی اجتماعی و جوانان نخبه و فعال شهرستان با بیان اینکه ارائه نظرات و پیشنهادهای جوانان و نوجوانان نخبه، زمینه رشد و توسعه و پیشرفت شهرستان را فراهم می کند؛ افزود: بارها در جلسات مختلف عرض کرده‌ام که شهرستان لارستان بیشترین ارزآوری را برای کشور داشته است و این بخاطر همت و دانش و حس مشارکت جویی خوب مردم در عرصه های مختلف است.
 
وی گفت: انسان محور بودن یکی از افتخارات این منطقه است، چرا که توسعه و رشد و پیشرفت شهرستان لارستان انسان محور بوده است و علم مدیریتی در جهان نیز امروزه بیشتر به سمت انسان محور بودن در حرکت است.
 
فرماندار ویژه لارستان ادامه داد: با توجه به اینکه امروزه با سیل عظیمی از فارغ التحصیلان دانشگاهی مواجه هستیم، بایستی نگرش اشتغال جوانان فارغ التحصیل ما تغییر پیدا کند، یعنی اینکه جوانان فارغ التحصیل ما نبایستی فقط به فکر این باشند که در ادارات استخدام شوند، بلکه باید خود فارغ التحصیلان مهارتی را از قبل بیاموزند تا بعد از فارغ التحصیلی بلافاصله مشغول به کار شوند.
 
حسنی تصریح کرد: شهرستان لارستان از نظر کار و تولید با شهرستان های دیگر کمی متفاوت تر است، یعنی به همان اندازه که مردم در عرصه‌های مختلف مشارکت و ارزآوری را برای کشور دارند، اما نوع نگرش ها و اقدامات به سوی تولید هدایت نشده است.
 
وی افزود: اگر ظرفیتی که در بانک‌ها وجود دارد وارد عرصه تولید شود و به احداث شرکت ها و کارخانجات تولیدی منجر گردد، در کنار سایر ظرفیت ها و زیرساخت های موجود و همچنین مراودات گسترده مردم با کشورهای خلیج فارس می تواند تحرک جدی در رونق اقتصادی و توسعه شهرستان ایجاد کند.
 
معاون استاندار فارس با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیلهای علمی و فرهنگی این شهرستان،گفت: سند چشم انداز توسعه شهرستان بایستی با همفکری جوانان نخبه تهیه شود، چرا که این سند نقشه راهی برای مدیریت منطقه است، لذا باید از این موقعیت استفاده نماییم وبا همکاری، تعامل و هماهنگی بین همه مسئولین و بخصوص نخبگان که ضامن اجرایی شدن و موفقیت این سند چشم انداز خواهند بود، اقدام شود.
 
وی تصریح کرد: اگر نخبگان و دانشمندان جوان در جلسات و سمینارها و همایش های مختلف شهرستان شرکت کنند و نظرات و پیشنهادهای سازنده خود را ارائه کنند و در ادامه این نقطه‌نظرات عملیاتی گردد؛ قطعا نقشه راه مدیران را بهتر و هموارتر می کند.
 
حسنی در پایان با تاکید بر اینکه در کنار توان بایستی تمایل هم باشد و اگر توان و تمایل با هم آمیخته شد، تبدیل به خلاقیت می شود؛ خاطرنشان کرد: اگر نیروی توانمند در سیستم اداری آورده شود، اما انگیزه نداشته باشد، همان توانش از بین خواهد رفت پس نخبگان انگیزه داشته باشند.
 
پیش از این نیز تعدادی از نمایندگان انجمن های فعال شهرستان مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند و به ارائه پیشنهاد ها و نقطه نظرات خود پرداختند.
 
لزوم تشکیل تشکل های دانش آموزی و دانشجویی، استفاده از نظرات و پیشنهادهای جوانان نخبه در دستگاه‌های اجرایی شهرستان، توسعه فضاهای فرهنگی و آموزشی، اشتغال جوانان فارغ التحصیل، استفاده از جوانان نخبه به عنوان مشاور در دستگاه های اجرایی، جدی گرفتن فعالیت های نخبگان، توجه به نقاط محروم، سرمایه گذاری در بخش صنعت و رونق تولید، لزوم داشتن سند چشم انداز برای توسعه شهرستان، استفاده جوانان نخبه در مناصب دولتی، در اختیار داشتن یک رسانه جهت بیان دغدغه ها و مشکلات نخبگان، ورود جوانان در عرصه تصمیم سازی، فعالیتNGO ها در راستای رفع مشکلات شهرستان و غیره از اهم موارد مطرح شده توسط جمعی از نمایندگان انجمن های فعال شهرستان بود.

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: