تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
توصیه و وحدت کلامی در صورتی ارزشمند و موثر خواهد بود که ما هنر تبدیل توصیه ها به عمل را داشته باشیم
15 آبان 1398   21:20:49 |  شهرستانها > لارستان
توصیه و وحدت کلامی در صورتی ارزشمند و موثر خواهد بود که ما هنر تبدیل توصیه ها به عمل را داشته باشیم

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان بر لزوم تمرکز هرچه بیشتر بر وحدت و کاربردی نمودن آن در فعالیت‌های اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در مراسم جشن هفته وحدت در بخش صحرای باغ که با حضورحجت الاسلام زندوی امام جمعه بیرم، سید احمد قتالی امام جمعه عمادشهر، علی اصغر علی پور معاون سیاسی فرمانداری، احمد علمدار بخشدار صحرای باغ، علما و روحانیون شیعه و سنی، فرماندهان نظامی و انتظامی و قشرهای مختلف مردم در سالن مجتمع علوم دینی شهر عمادشهر برگزار شد، با تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت در سخنانی اظهار داشت: ایام ولادت پیامبر اسلام به‌عنوان هفته وحدت را بسیارمثبت خواند و گفت: وحدت ریشه دینی، اعتقادی و عقلی دارد و اسلام نسبت به آن اهتمام ویژه دارد.
 
وی با بیان اینکه وحدت در وضعیت عادی موضوع قابل قبول جامعه و دارای پشتوانه عقلی، دینی، علمی و تجربی است، افزود: هر جامعه برای پیشرفت خودش نیازمند انسجام، هماهنگی و وحدت است، اما وحدت باید صرفاً محدود به کلام، صحبت و توصیه نباشد، کما اینکه حتی عبادات ما وقتی که جنبه عملی به خود بگیرد و در رفتار، اعمال و فعالیت‌های ما تاثیرگذار شود از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است، وحدت هم همین طور است چرا که وقتی در تمام موضوعات و فعالیت اجتماعی انسجام و هماهنگی باشد خوب و قابل تحسین و تقدیر است. که البته امروزه در شهرستان و بخصوص بخش صحرای باغ چنین وضعیتی را داریم.
 
فرماندار ویژه لارستان اضافه کرد: هنر ما این است که ایده ها و کلام تاکیدی بر وحدت را در عمل به منصه ظهور و بروز برسانیم و ضمن آشنایی به سیره و سنت پیامبر گرامی اسلام(ص)که یکی از الگوهای رفتاری آن بزرگوار تاکید بر برادری، محبت و وحدت مسلمین بود، این سنت پسندیده را حفظ و با نهادینه کردن آن در جامعه، ارمغانی برای نسل های آینده داشته باشیم.
 
حسنی به تاثیر بسزای وحدت در عرصه اجرایی و اداری هم تاکید کرد و گفت: همین موضوع نیز در فعالیت های اجرایی قابل تحلیل است، به نحوی که تصمیمات، مصوبات و ایده‌های نو در صورتی ارزشمند است و کارایی دارد که قابلیت اجرایی داشته باشد و ما هنر تبدیل ایده و مصوبات به عمل را داشته باشیم.
 
معاون استاندار فارس در ادامه با بیان اینکه امنیت ریشه در وحدت مسلمانان دارد؛ خاطرنشان کرد: همان‌گونه که علمای بزرگوار شیعه و سنی این منطقه برای ایجاد وحدت تلاش هایی کرده اند، ما نیز باید در انتقال این وحدت مثال زدنی در منطقه لارستان بزرگ که در کشور نمونه و الگوست؛ به نسل‌های آینده همت کنیم.
 
حسنی با بیان اینکه رشد و توسعه جوامع بشری و حتی رونق تولید و همه و همه ناشی از وحدت و اتحاد شکل می گیرد؛ گفت: راه گشای حل مشکلات و معضلات جامعه، وحدت و اتحاد مسلمانان است.
 
پیش از این نیز حضورحجت الاسلام زندوی امام جمعه بیرم، سید احمد قتالی امام جمعه عمادشهر، احمد علمدار بخشدار صحرای باغ، حجت الاسلام نعمتی رییس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت لارستان و جاسم دوروزی از اساتید مدرسه علوم دینی عمادشهر نیز پیرامون وحدت مطالبی را بیان کردند.
 
مولودخوانی و اجرای سرود در وصف و مدح حضرت محمد(ص) و پخش کلیپ از دیگر برنامه های این مراسم بود.

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: