تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
اقدامات پدافند غیرعامل در راستای برقرار کردن سلامت جسمی و روحی مردم است
15 آبان 1398   21:36:46 |  شهرستانها > لارستان
اقدامات پدافند غیرعامل در راستای برقرار کردن سلامت جسمی و روحی مردم است

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه لارستان گفت:آموزش های همگانی ضرورت انکارناپذیر پدافند غیرعامل است.

به گزارش روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ احسان طاهری در جمع مردم لارستان در مسجد جامع این شهرستان ضمن گرامیداشت فرا رسیدن یوم الله ۱۳ آبان، روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در سخنانی به یاد آوری سه واقعه مهم در تاریخ معاصر کشور پرداخت و اظهار کرد: این جوانان مومن، انقلابی و شجاع بودند که با حماسه، ایثار، حماسه و فداکاری های خود به مستضعفان آموختند که برای به دست آوردن حقوق از دست رفته خود، باید با ستمگران جهانی مقابله کنند و عزت را بر زندگی ذلت بار ترجیح دهند.
 
وی در ادامه در خصوص هفته پدافند غیرعامل که از ۸ تا ۱۴ آبان ماه می باشد، ضمن تشریح وظایف پدافند غیرعامل با اشاره به ساختار تشکیلاتی پدافند غیرعامل به ضرورت توجه این موضوع مهم پرداخت و تصریح کرد: پدافند غیرعامل دارای هشت حوزه عملکردی همچون سایبری، زیستی، عمومی، پرتویی، کالبدی یا فنی، مردم‌محور، شیمیایی و اقتصادی است.
 
معاون برنامه ریزی فرمانداری ویژه لارستان اضافه کرد: وظیفه اصلی پدافند غیرعامل این است که مردم شریف در جامعه ای ایمن و در آرامش زندگی کنند و به عبارتی دیگر اقدامات پدافند غیرعامل در راستای برقرار کردن سلامت جسمی و روحی مردم عزیزمان است.
 
طاهری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آموزش های همگانی ضرورت انکارناپذیر پدافند غیرعامل است؛ گفت: پدافند غیرعامل موضوعی فرابخشی است و نیاز به همراهی همه آحاد جامعه دارد.
 
وی تاکید کرد: دشمن در بخش های مختلف اعم از سایبری، زیستی، فرهنگی و اجتماعی، سناریوهای جدیدی را طراحی کرده است که آگاهی از این موارد و پاسخ قاطع باید در دستور کار قرار گیرد.
 
وی به فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی هم اشاره کرد و از عموم مردم خواست ضمن ارتقای سواد فضای مجازی، با آسیب شناسی و استفاده صحیح از این فناوری، می شود امنیت جامعه را حفظ کرد.
 
معاون برنامه ریزی فرمانداری ویژه لارستان با اشاره به حادثه خیز بودن منطقه خاطر نشان کرد: نهادها و اداراتی که مجوز های ساخت و ساز پروژه‌های عمرانی را صادر می کنند، موظفند اصول مهم استحکام بناها را طبق پیوست پدافند غیرعامل مدنظر قرار دهند و این موضوع به دستگاه‌های اجرایی شهرستان نیز ابلاغ شده است.
 
طاهری در پایان اهم اقدامات شورای پدافند غیرعامل شهرستان را به سمع و نظر مردم رساند.

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: