تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
پاسخ دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی لارستان به مصاحبه دکتر جعفر پور
6 دي 1398   00:55:08 |  شهرستانها > لارستان
پاسخ دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی لارستان به مصاحبه دکتر جعفر پور

در پی مصاحبه نماینده لارستان خنج گراش و اوز در مجلس در مورد واگذاری ساختمان دانشگاه علمی کاربردی و عدم اختصاص رشته های جدید به این دانشگاه، جمعی از دانشجویان علمی کاربردی لارستان طی طوماری پاسخ وی را دادند. متن طومار در زیر می آید

۱- درخصوص تعداد دانشجویان به استحضار می رسانیم که مرکز علمی کاربردی لارستان بنا به تائید خودشان (طی نامه مشترک با فرماندار محترم لارستان به دکتر امید) دارای ۴۵۰ دانشجو بوده ودرسال۹۷-۹۶  بیشترین آمار دانشجو در سطح لارستان را دارا بوده. این واقعیت با نگاهی به سایت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی کاملا مشخص می شود.
 
۲-در خصوص ادعای اطلاع مسئولین لارستان از واگذاری مرکز علمی کاربردی لارستان نیز در دیداری که دانشجویان با فرماندار محترم وجمعی از مسئولان داشتند ایشان اظهار بی اطلاعی نمودند و مخالفتشان را با واگذاری دانشگاه اعلام کردند.
 
۳-این واگذاری به درخواست مسئول مجتمع آموزش عالی لارستان و با پیگیری جناب نماینده محترم لارستان بوده است.
 
۳- بر اساس رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری هر گونه واگذاری از حوزه اختیار هیئت مدیره دانشگاه علمی کاربردی خارج است و باید بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی باشد. پس اساسا این واگذاری غیر قانونی است.
 
۴- با توجه به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه  دانشگاه های علمی کاربردی و فنی وحرفه ای و سخنان دکتر امید مبنی بر اینکه دانشگاههای علمی کاربردی وفنی وحرفه ای باید سهم ۳۰درصدی از آموزش کشور را داشته باشند چگونه است که  درحال حاضر فقط ۱۵ درصد سهم دارند اما اقدام به واگذاری می کنند.
 
۵- اگر این دانشگاه در حال تعطیلی است چرا در بعضی شهرها همین امسال دانشگاه علمی کاربردی افتتاح شد وبعضی مراکز حتی دوره فوق لیسانس دایر کردند و حتی امکان ادامه تحصیل در دو رشته دانشگاه علمی کاربردی فراهم شده است. 
 
سوال :چرا در لارستان که نماینده اش رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس است باید این اتفاق بیفتد؟
 
جمعی از دانشجویان مرکز علمی کاربردی لارستان
 

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: