تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
بازدید کتاب دوستان خوری از کتابخانه خصوصی «خسرو جمالیان»
23 دي 1398   00:21:32 |  شهرستانها > لارستان
بازدید کتاب دوستان خوری از کتابخانه خصوصی «خسرو جمالیان»

به گزارش روابط عمومی انجمن میراث فرهنگی خور، به دعوت این انجمن و با همکاری کتابخانه ادیبان خور تعدادی از خواهران و برادران از کتابخانه خصوصی آقای خسرو جمالیان بازدید کردند.

در این دیدار ابتدا خسرو جمالیان درباره این کتابخانه توضیحاتی ارائه نمود و انگیزه اش را از ایجاد کتابخانه شخصی در منزل به اختصار بیان کرد. وی در پاسخ به سوالی که اولین کتابی که مطالعه کرده‌اید چند سال پیش بوده، اظهار کرد: که اولین کتاب را زمانی که کلاس پنجم دبستان بودم مطالعه کردم و انگیزه‌ای شد برای علاقه و ادامه به مطالعه کتاب و کتابخوانی….
 
کتابخانه وی شامل یک جلد «شاهنامه نفیس» و کتب متعددی اعم از دیوان شعرا، کتاب های دینی، تاریخی، رمان، سفرنامه، ادبیات فارسی، شعر و ادبیات عرب و… است.
 
 
از دیگر نکات جالب این کتابخانه، سه جلد کتاب رمان به زبان انگلیسی است که ۳۶سال پیش یک نفر تبعه فیلیپین با امضا به او اهدا کرده و همچنین تعدادی لوح تقدیر که از طرف کتابخانه‌ها و انجمن های ادبی شهرهای مختلف به او تقدیم شده است. همچنین در قفسه‌های کتابخانه‌اش اسناد قدیمی، نمونه تلگراف که با پیدایش فن‌آوری نوین سالهاست منسوخ شده، کارت عضویت ورزشی هیئت فوتبال خور در سالهای دهه ۵۰ و مجلات و نشریات سالیان قبل بود که نظر بازدیدکنندگان را به خود جلب کرد.
 
وی همچنین جوانان و میان سالان را تشویق و ترغیب به کتاب و کتابخوانی و شرکت در جلسات ادبی و عضویت در کتابخانه عمومی کرد.

 


کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: