تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
مردم هنوز این بیماری را جدی نگرفته اند!
5 فروردين 1399   20:26:01 |  شهرستانها > لارستان
مردم هنوز این بیماری را جدی نگرفته اند!

تعدادی از پزشکان متخصص عفونی و داخلی که در خط اول مقابله با بیماری کرونا و به نوعی مدافعان سلامت شهرستان می باشند، مسائل مشکلات و دغدغه خود را که مهمترین آن جدی نگرفتن مردم در موضوع ویروس کروناست را مطرح و خواستار رفع مشکلات شدند.

در این دیدار خلیلی آزاد متخصص بیماری های عفونی در سخنانی اظهار داشت: این ویروس منحوس بسیار بسیار خطرناک است و مردم باید این موضوع را جدی بگیرند و تا می توانند از خانه خارج نشوند.
 
وی با بیان اینکه هنوز افراد زیادی در جامعه هستند که بی خیال این بیماری شده اند؛ افزود: مردم اگر موارد بهداشتی را رعایت نکنند و رفت و آمدها را قطع نکنند، ممکن است این ویروس به اکثر افراد جامعه سرایت پیدا کند و خدای نکرده فاجعه ایجاد شود.
 
خلیلی آزاد با تأکید بر اینکه افراد بهبود یافته و ترخیص شده هنوز ممکن است ناقل بیماری باشند: افزود: این افراد به هیچ عنوان از قرنطینه خانگی بیرون نیایند و همچنان در خانه بمانند.
 
وی بار دیگر از مردم عزیز خواست که حتی برای خریدها و دید و بازدیدهای عیدانه هم نروند و از مراکز پرجمعیت جدا خودداری نمایند.
 
معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان نیز در سخنانی محیط خانه را امن ترین مکان برای حفاظت از جان خود و دیگران دانست و گفت: با توجه به روند شیوع ویروس کرونا از مردم عزیز می خواهیم با رعایت کامل مسائل بهداشتی در خانه بمانند و توصیه می کنیم از حضور در مراکزی که دارای تجمعات مردمی است که احتمال انتقال ویروس وجود دارد، جدا خوداری کنند.
 
حسنی ادامه داد: در شرایط سخت کنونی، که شاید هر کسی راضی نمی شود در مراکز درمانی حضور یابد، اما پزشکان و پرستاران و این مدافعان سلامت و تمامی افرادی که در حال خدمت رسانی به بیماران هستند، با از خودگذشتگی به معنای واقعی، در حال ایثاراند.
 
وی با بیان این که تا ریشه کنی کرونا تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان در کنار مردم هستند؛ افزود: کنترل ورودی و خروجی شهرستان به همت نیروهای بسیج و پلیس بصورت جهادی و خودجوش انجام می شود.
 
فرماندار ویژه لارستان در ادامه سخنانش همه اقدامات دستگاه‌های اداری و دولتی و دانشکده علوم پزشکی و بسیج را قسمتی از فعالیت‌های تاثیرگذار دانست، اما قسمت اعظمی از آن اقداماتی که به قطع انتقال چرخه انتشار ویروس می‌شود به خود مردم و حساس شدن آن به موضوع و اینکه تهدید جدی در پیش رو داریم؛ بر می‌گردد.
 
حسنی در پایان سخنانش با تاکید بر اینکه سعی ما بر این است که کادر درمانی دغدغه و توان آن صرفا معطوف به موضوعات درمانی شود، بیان کرد: ما آماده اجرای پیشنهادات، طرح ها و راهکارهای تخصصی دانشکده علوم پزشکی لارستان، کادر درمانی، پرستاری و پزشکان هستیم و همه ما و سیستم اداری در کنار پزشکان و کادر درمانی برای تداوم ارائه خدمات به مردم عزیز قرار داریم.
 
در این دیدار همچنین طاهری معاون برنامه ریزی فرمانداری ویژه لارستان، کریمی رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان، شمسایی معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی شهرستان، و دیگر پزشکان متخصص داخلی خانم ها زمانی، بدیع الزمان و جعفری نیز مواردی را مطرح کردند.

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: