تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
با تعطیلی صنوف غیر ضرور، زنجیره انتقال کرونا را قطع کنید/ مجالس خانوادگی در «باغ شهری» ها موجب شیوع ویروس کرونا می شود
13 فروردين 1399   14:13:34 |  شهرستانها > لارستان
با تعطیلی صنوف غیر ضرور، زنجیره انتقال کرونا را قطع کنید/ مجالس خانوادگی در «باغ شهری» ها موجب شیوع ویروس کرونا می شود

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان با اعلام اینکه مردم با رعایت اصول بهداشتی و همچنان درخانه ماندن، تاکید کرد: ویروس کرونا مرز نمی شناسد و در صورت بی تفاوتی همه را گرفتار می کند.

به گزارش روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان، جلیل حسنی در جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان گفت: ما تمام توان خود را برای مهار ویروس کرونا در شهرستان بسیج کرده ایم و ستاد مقابله با ویروس کرونا و پیشگیری از این ویروس از روز اول پای کار بوده است.
 
وی بار دیگرخواستار همکاری بیشتر همه دستگاه های اجرایی در زمینه مبارزه جدی تر با شیوع ویروس کرونا  شد، و افزود: استدعا دارم تیم مهار کرونا در شهرستان همچنان با قدرت پیش رود.
 
فرماندار ویژه لارستان با اشاره به نقش اثرگذار آموزش و اطلاع رسانی در پیشگیری از ویروس کرونا افزود: آموزش و اطلاع رسانی برای پیشگیری از این بیماری با استفاده از ظرفیت بزرگ رسانه ها و شبکه های اجتماعی در شرایط حاضر لازم است، مورد توجه قرار بگیرد.
 
حسنی اولویت اول امروز کاری تمام مسئولین را مهار کرونا دانست و گفت: باید همه وارد صحنه شوند که به لطف خداوند اکنون تیم مقابله با کرونا در شهرستان منسجم تر شده و حوزه دانشکده علوم پزشکی و بهداشت و درمان شهرستان شرایط مطلوب تری برای این وضعیت به وجود آورده است.
 
وی مطمئن‌ترین راه کنترل و کاهش این بیماری، قطع زنجیره تماس افراد سالم با افراد بیمار و ناقل است که لازمه‌ی آن محدود کردن تردد‌ها، مسافرت‌ها و تعطیلی صنوف زنجیره غیرضروری و مراکز خرید بزرگ و پر ازدحام و کنترل مبادی ورودی و خروجی شهر‌ها است، که خدا را شکر این مهم در منطقه لارستان انجام می شود و مردم با فرهنگ این منطقه هم آن را در عمل ثابت کرده اند، اما رفت و آمد‌های غیرضروری در سطح شهر نتیجه‌ای جز وخامت اوضاع نخواهد داشت.
 
معاون استاندار فارس در ادامه سخنانش با تاکید بر اینکه مردم با نرفتن به باغ شهری ها از شیوع بیماری کرونا جلوگیری کنند، گفت: با توجه به اینکه اکثر آنهایی که دچار بیماری کرونا ویروس شده اند در مراکز پرجمعیت و مراسم خانوادگی حضور داشته اند از مردم عزیز می خواهیم که از رفتن به مراکز پرجمعیت و بخصوص در باغ شهری های جدا خودداری کنند.
 
فرماندار ویژه لارستان همچنین با بیان اینکه طرح زمان بندی فعالیت صنوف در شهرستان از همان روز اول اجرایی شده است، گفت: همه واحدهای صنفی باید از این طرح که توسط اتاق اصناف شهرستان تنظیم شده است، تبعیت کنند، ضمن آنکه طرح زمان بندی فعالیت اصناف نیز تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت و بعدا با نظر دانشکده علوم پزشکی و بهداشت درباره آن تصمیم گیری خواهد شد.
 
حسنی در پایان سخنانش از تلاش شبانه روزی تمام جهادگران خط مقدم سلامت در اقشار مختلف مردمی، نهاد ها و سازمانها بویژه پزشکان و پرستاران که در خط مقدم مبارزه با شیوع کرونا حضوری مخلصانه دارند، نیروهای نظامی و انتظامی، بسیج، خیرین، آتش نشانی، هلال احمر، اصناف، بازاریان و آحاد مردم تشکر کرد.

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: