تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
فرهنگ متعالی پناه‌ به قرآن باید در جامعه نهادینه شود
16 اسفند 1399   23:16:46 |  فرهنگ و هنر > 
فرهنگ متعالی پناه‌ به قرآن باید در جامعه نهادینه شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان گفت: پناه‌بردن به قرآن، فرهنگ متعالی و ارزشمندی است كه باید در جامعه نهادینه شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی لارستان، مهدی زارع در بازدید از روند برگزاری سی‌و‌نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن كریم ویژه دانش‌آموزان که در دبیرستان سمای دانشگاه آزاد اسلامی لارستان برگزار شد، اظهار کرد: مسابقات این دوره در سطحی بسیار مطلوب و مناسب برگزار می‌شود و داوران قرآنی هم از مدرسان برتر شهرستانی و استانی در این حوزه هستند.
 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لارستان با بیان اینکه دانش‌آموزان نخبه به‌صورت برخط در این رقابت‌ها حضور چشمگیر داشتند، ادامه داد: هرچند که برای نخستین بار، این دوره از مسابقات قرآن كریم به‌صورت مجازی برگزار می‌شود؛ اما این امر به هیچ عنوان خللی در سطح كیفی این مسابقات وارد نكرده است.

 

زارع با تجلیل از داوران و عاملان برگزاری مسابقات اظهار كرد: قرآن كریم نوری است كه طبق روایات در زمانی كه مشكلات و فتنه‌ها مانند شب‌های تاریک بر ما هجمه می‌كند؛ باید به آن پناه ببریم، پناه‌بردن به قرآن، فرهنگ متعالی و ارزشمندی است كه باید در جامعه نهادینه شود.

 

وی با بیان حدیثی از پیامبر عظیم‌الشان اسلام كه می فرمایند: «بلندپایگان امت من، حاملان قرآن و شب زنده‌داران  هستند»، بیان كرد: در دنیای سوزان مادیات كه بسیاری از مردم توجه‌شان به دنیا و لذات دنیوی معطوف شده است، توجه به قرآن كریم، مردم را از بیراهه‌ها نجات داده و آنها را در مسیر رضایت الهی قرار می‌دهد.

 

این استاد دانشگاه افزود: خداوند، قرآن كریم را هدایتی قرار داده كه علاوه بر هدایت و شفا برای مؤمنین برای ظالمین خسران و ذلالت است.

 

این مقام مسئول با تشكر از مسئول پرتلاش آموزشکده سما و همکاران ساعی وی، خطاب به دست اندركان این دوره از مسابقات گفت: حضور شما در مجموعه علمی دانشگاه آزاد اسلامی لارستان قطعاً باعث خیروبرکت شده و هزینه كردن در مسیر قرآن، قطعاً سرمایه‌گذاری بلندمدت است.

 

زارع یادآور شد: با توجه  به اینكه دشمنان قسم‌خورده ما بیشترین تلاششان را بر انحراف نسل جوان و جامعه اسلامی از فرهنگ قرآنی معطوف می‌کنند، ترویج قرآن در جامعه نوعی سرمایه‌گذاری ارزنده برای نشر معارف الهی است.


کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: