تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
بازی «شهروند و مافیا» به مثابه زندگی
4 فروردين 1400   00:27:38 |  ویژه‌ها > یادداشت
بازی «شهروند و مافیا» به مثابه زندگی

صالح صادقی: بازی مافیا که چند وقتی است بسیار رواج پیدا کرده است به مثابه جامعه می‌ماند که در آن قرار گرفته‌ایم و در کنار خود تعداد کمی مافیا و گروهی شهروند می‌بینیم.

افرادی که به شما لبخند می‌زنند ولی در ذهن‌شان برای بیرون کردن شما از گردونه رقابت برنامه‌ریزی می‌کنند و شما که در حین بازی متوجه منطق عجیب مشترک مافیا و جهان خودمان می‌شوید.

 

زمانی که در روز اول چشم چشمان خود را باز می‌کنیم و به دنیایی پرتاب می‌شویم که دیگر قواعد انسانی برای حاکم نیست قواعد مافیا بر آن حکم فرماست.

 

یک شهروند مانند تمام انسان‌های معمولی شب می‌خوابد و صبح بیدار می‌شود و در عین ناباوری با هجوم از حملات مواجه می‌شود. حملاتی که شب برنامه ریزی شده و هدفمند شما را از گردونه رقابت حذف می‌کند.

 

همه ما در زندگی چه بخواهیم و چه نخواهیم در جایی از زندگی‌مان با مافیاها برخورد می‌کنیم که برای بالا رفتن از پله‌های موفقیت بدون شک از همه ابزار و وسایل برای حذف شما استفاده می‌کنند؛ گاهی با استدلال‌هایی بر مبنای دروغ و گاهی ناجوانمردانه و حتی در زمانی که شما خواب هستید.

 

ما می‌توانیم در زندگی‌مان با شنیدن و شنیدن به‌خوبی دروغ را از راست تمیز داریم ما هنگامی که توانستیم در جامعه مافیا را تشخیص دهیم دارای مسئولیت بزرگتری می‌شویم تازه می‌فهمیم حق انتخاب و دموکراسی و تفکر مستقل فقط رویایی بیش نیست. هنگامی که شما مستقل از جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنید فکر کنید و مستقل تصمیم‌گیری کنید و رای بدهید هیچگاه نمی‌توانید در مقابل مافیا پیروز شوید پس باید تلاش کنید تا بتوانید با استدلال جامعه را با خود همراه کنید.

 

در جامعه امروز در زمانی که شما خوابیده‌اید گروهی بیدار هستند و مانند رسانه‌ها سناریو آماده می‌کنند تا زمانی که جامعه بیدار شد بتواند به نحو بسیار خوبی اهداف خود را که به جان هم انداختن جامعه است را پیش ببرند و زمانی که یک شهروند به‌صورت مستقل و با اندیشه درست برخلاف مسیر جامعه گام بر می‌دارد این بار نه توسط مافیا بلکه توسط شهروندان از جامعه کنار گذاشته می‌شود و مافیا در گوشه‌ای از شهر به تماشای این حوادث می‌نشیند و گاهی مافیاها در نقش منجیان شهر ظاهر می‌شوند. که این اعتماد بدترین حالت در جامعه امروز  می‌باشد.

 

امروز به‌خوبی می‌توانیم درک کنیم به جهانی وارد شده‌ایم که جهان مافیاست و آنها بیدارند زمانی که ما در خواب هستیم تا بتواند وظایفمان را برایمان تبین نمایند و خود را در نقش ناجیان شهر معرفی کنند.

 

در این بازی که به مثابه زندگی است شما باید یاد بگیرید که به خوبی به صحبت‌ها و حرف‌ها توجه کنید و هنگامی که قصد دارند شما را عصبی کنند آرامش خود را حفظ کنید تا بتوانید بهتر بیاندیشید و تفکر انتقادی را در خود تقویت کنید تا بتوانید دروغ را شناسایی و خنثی کنید.


کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: