تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
همچنان ۱۵ منطقه «فوق قرمز» و «قرمز»، ۱۴ منطقه «نارنجی» و تنها ۶ منطقه «زرد» است/ پیش‌بینی هفته بعد: بدتر از این هفته!
2 ارديبهشت 1400   21:04:59 |  شهرستانها > لارستان
همچنان ۱۵ منطقه «فوق قرمز» و «قرمز»، ۱۴ منطقه «نارنجی» و تنها ۶ منطقه «زرد» است/ پیش‌بینی هفته بعد: بدتر از این هفته!

به گزارش عصرنامه لارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی لارستان، حامد هاشمی معاون فنی حوزه معاونت بهداشت دانشکده با اشاره به نقشه رنگبندی جدید اظهار داشت: در نقشه رنگبندی جدید مهمترین اتفاق بر اساس روند هفته قبل درگیری بسیار بالای شهرستان خنج بود که پیش‌بینی و هشدار داده شده بود، روند موارد ابتلا، بستری و مرگ در این شهرستان به سرعت و شدت رو به افزایش دارد که می‌بایست مداخله جدی با کمک ارگان‌های ذیربط انجام گردد، اکثر مناطق در شهرستان خنج به شدت درگیر می‌باشند و ۲ منطقه فوق قرمز و ۴ منطقه قرمز در این شهرستان در ادامه روند افزایشی هفته قبل بروز کرده‌اند.

وی تصریح کرد: با توجه به اخطار هفته قبل درخصوص شکننده بودن وضعیت شهرستان اوز در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها و عادی‌انگاری مردم متاسفانه به فاصله یک هفته این شهرستان از وضعیت نسبتا خوب به وضعیت پر خطر در اکثر نقاط تغییر وضعیت داده است و موضوع نگران کننده‌تر افزایش موارد بستری و مرگ در این شهرستان است.
 
معاون فنی حوزه معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی لارستان افزود: پیش‌بینی می‌شود در صورت عدم رعایت اصول پیشگیری در هفته آینده وضعیت در این شهرستان بی‌ثبات‌تر شده و موارد بستری و مرگ افزایش انفجاری داشته باشد.
 
هاشمی خاطرنشان کرد: در شهرستان لارستان وضعیت دو منطقه فوق قرمز بیرم و عمادشهر همچنان به شکل قبل باقیمانده و به نظر می‌رسد عزم جدی جهت مداخله در جهت بهبود شرایط وجود ندارد.
 
وی گفت: متاسفانه منطقه بلغان نیز در هفته جاری به رنگ فوق قرمز برای چندمین بار پس از ثبات نسبی تغییر وضعیت داده که نشاندهنده عدم جدی بودن در رعایت پروتکلها است.
 
معاون فنی حوزه معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی لارستان بیان کرد: با همکاری خوب مردم تعدادی از مناطق مانند خور، لطیفی، براک و کرمستج روند بهبود وضعیت مشاهده می‌شود که کماکان وضعیت شکننده بوده و به سرعت می‌تواند در صورت عدم کنترل شرایط به وضعیت قبل برگردد.
 
وی افزود: تعدادی از مناطق مانند کورده مرکزی و درز نیز شرایط در حال تغییر به سمت پرخطر می‌باشد که نیازمند توجه بیشتری در خصوص رعایت دستورالعملها است.
 
هاشمی تاکید کرد: مجددا یادآوری می‌گردد که با توجه به غالب بودن واریانت انگلیسی در کشور و به تبع آن در محدوده علوم پزشکی لارستان و با توجه به قدرت انتقال بالای این نوع و کشندگی بالاتر از ویروس چینی، پیشگیری از ابتلا در حال حاضر مهمترین و بهترین راه برای در امان ماندن از این بیماری است.
 
وی تصریح کرد: موارد بستری و بد حال در مراکز درمانی به شدت در حال افزایش است و ابتلا به موارد شدید بیماری در سنین پایین‌تر در نوع جدید ویروس در حال افزایش بوده و جای نگرانی زیادی دارد.
 
معاون فنی حوزه معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی لارستان در پایان گفت: از همه همشهریان عزیز تقاضا می‌شود تا زمان پوشش مطلوب واکسن که احتمالا تا پایان سال جاری اتفاق خواهد افتاد همچنان اصول پیشگیری و حفاظت فردی را رعایت کنند.

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: