تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
احیاء و مرمت قنات روستای حسن آباد کریمی لارستان
16 ارديبهشت 1400   22:05:39 |  شهرستانها > لارستان
احیاء و مرمت قنات روستای حسن آباد کریمی لارستان

طی آئینی از طریق ویدئو کنفرانس طرح احیاء و مرمت قنات روستای حسن آباد کریمی لارستان توسط رئیس سازمان بسیج سازندگی و فرمانده سپاه فجر فارس مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی سپاه ناحیه لارستان، مراسم افتتاح پروژه های سازندگی و محرومیت زدایی استان فارس با حضور سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور و سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر استان فارس از طریق گفتگوی تصویری برگزار شد که از جمله این پروژه ها، افتتاح یک طرح آبرسانی کشاورزی در روستای محروم حسن آباد کریمی از توابع بخش بنارویه لارستان بود.

 

سرگرد پاسدار هاشم پیش بین جانشین فرمانده سپاه ناحیه لارستان  به همراه مسئول بسیج سازندگی سپاه لارستان که از طریق ارتباط تصویری در این مراسم حضور داشتند در این خصوص گفت: طرح آبرسانی کشاورزی روستای حسن آباد کریمی بخش بنارویه لارستان در سه فاز احیای قنات، تکمیل و بر پایی خط انتقال آب تا مظهر قنات به طول ۴ کیلومتر و احداث استخر ذخیره آب در مظهر قنات با اعتبار ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال که نیمی از آن توسط قرارگاه محرومیت زدایی سپاه و سازمان جهاد کشاورزی و نیمی دیگر توسط بهره‌برداران و کشاورزان تامین شده است، آماده بهره برداری خواهد بود.

 

وی افزود: افتتاح این طرح که ۲۹۲ هکتار از اراضی کشاورزی روستا را تحت پوشش قرار می دهد موجب افزایش سطح زیر کشت، افزایش عملکرد در واحد سطح، امکان اجرای سیستم های آبیاری نوین به منظور افزایش بهره وری، احیای قنات به منظور حفظ و نگهداری این میراث گرانبها و افزایش سطح درآمد کشاورزان خواهد شد.

 

جانشین فرمانده سپاه لارستان در پایان تصریح کرد: در همه اقدامات صورت گرفته، از کل ظرفیت های موجود شهرستان شامل خیرین نیک اندیش، دستگاه‌های اجرایی و ظرفیت‌های مردمی در راستای بهبود و تکمیل زیرساخت های اشتغال، طرحهای آبرسانی و محرومیت‌زدایی در منطقه استفاده شده است.


کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: