تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
شرایط در «کهنویه» بحرانی، در ۴ منطقه «قرمز»، در ۱۹ منطقه «نارنجی» و در ۱۲ نقطه «زرد» است/ تا اواسط تیرماه تمامِ افرادِ بالای ۶۵ سال در منطقه واکسینه می‌شوند
17 ارديبهشت 1400   16:49:41 |  شهرستانها > لارستان
شرایط در «کهنویه» بحرانی، در ۴ منطقه «قرمز»، در ۱۹ منطقه «نارنجی» و در ۱۲ نقطه «زرد» است/ تا اواسط تیرماه تمامِ افرادِ بالای ۶۵ سال در منطقه واکسینه می‌شوند

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی لارستان، حامد هاشمی معاون فنی حوزه معاونت بهداشت دانشکده با اشاره به رنگ‌بندی جدید مراکز اظهارداشت: بر اساس مدل رنگ‌بندی که بر اساس موارد ابتلا و بستری و به‌صورت بومی در حوزه علوم پزشکی لارستان برای مدیریت منطقه‌ای و موثرتر طراحی شده، علیرغم بهبود شرایط و روند کاهشی آمار ابتلا و بستری، همچنان تعدادی از مناطق در هر سه شهرستان لارستان، اوز و خنج روند صعودی داشته و شرایط پرخطری دارند.

وی با بیان اینکه در رنگ‌بندی نرم‌افزار ماسک فقط موارد بستری در نظر گرفته می‌شود و موارد سرپایی در آن نقشی ندارد و این موضوع سبب اختلافی در این دو رنگ‌بندی می‌شود تصریح کرد: علی‌رغم بهبود شرایط در مناطقی که در هفته‌های قبل پرخطر بوده‌اند، متاسفانه مناطقی جدید در هر سه شهرستان به‌شدت درگیر بیماری شده‌اند.
 
معاون فنی حوزه معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی لارستان افزود: در نقشه جدید یک منطقه فوق قرمز و ۴ منطقه قرمز مشاهده می‌شود که هر سه شهرستان را به نوعی درگیر بیماری کرده است.
 
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه واکسیناسیون فاز دوم با سرعت و طبق سند ملی برای گروه‌های سِنی سالمند درحال برنامه‌ریزی و انجام است و ان شاءاله طبق برنامه‌ریزی تا اواسط تیرماه واکسیناسیون افراد بالای ۶۵ سال به اتمام خواهد رسید.
 
هاشمی گفت: لازم به ذکر است که برنامه زمانبندی واکسیناسیون توسط تیم‌های سلامت به جمعیت تحت پوشش اطلاع‌رسانی خواهد شد و نیازی به مراجعه حضوری به هیچ مرکز یا مکانی نیست.
 
وی تاکید کرد: تا زمان پوشش مطلوب ایمن‌سازی که احتمالا تا پایان سال محقق خواهد شد از همشهریان عزیز درخواست می‌شود شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کرده و از حضور در تجمعات و دورهمی‌ها پرهیز کنند.

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: