تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
آب مشکل اساسی تابستان لارستان
20 ارديبهشت 1400   21:40:41 |  شهرستانها > لارستان
آب مشکل اساسی تابستان لارستان

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان لارستان، گفت: تامین آب آشامیدنی مشکل اساسی تابستان امسال در لارستان است.

به گزارش روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان، جلیل حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان لارستان در جلسه حفاظت از منابع آب و مقابله با تنش آبی لارستان، بر لزوم آمادگی کامل دستگاه‌های ذیربط برای مدیریت منابع آب تاکید کرد و گفت: عمده مشکل تامین آب آشامیدنی این شهرستان در روستاها است که  باتوجه به تلاش‌ها و اقدامات انجام شده، طی سال‌های اخیر کماکان برخی از روستا‌های شهرستان بدلیل خشکسالی دچار کمبود آب هستند.

 

او بیان کرد: باید تمهیدات لازم برای رفع مشکلات آب آشامیدنی در فصل تابستان انجام شود و تا رفع کامل مشکلات، اداره آبفا با همکاری سایر ادارات دولتی موظف به آبرسانی به روستا‌ها با استفاده از تانکر است.

 

حسنی تصریح کرد: بازسازی شبکه‌های فرسوده برای جلوگیری از هدر رفت آب، کف شکنی چاه‌ها و پیش بینی تانکر‌های آبرسانی باید مورد توجه و اولویت کاری قرار گیرد.

 

فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه بیشترین مصرف آب در بخش کشاورزی و باغداری است، بر لزوم انجام کار‌های ترویجی در خصوص کاهش سطح کشت در سطح شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: باید برای اصلاح الگوی کشت مناسب و کم آب بر، جهاد کشاورزی اقدامات لازم را انجام دهد.

 

او افزود: محدودیت منابع آبی واقعیتی غیرقابل انکار است و شهروندان باید براساس شیوه‌هایی که کارشناسان توصیه می‌کنند، در صدد مدیریت مصرف آب برآیند تا تبعات بحران کم آبی به حداقل ممکن برسد.

 

معاون استاندار فارس، اضافه کرد: ما با پدیده خشکسالی مواجه هستیم، بنابراین همه باید میزان مصرف خود را به نوعی مدیریت کنیم تا با کمبود آب مواجه نشویم.

 

حسنی اظهار کرد: مردم با فرهنگ لارستان در مصرف بهینه آب و مدیریت فشار همکاری خوبی با شرکت آبفا داشته و دارند و این همکاری موجب شده که تاکنون مشکلی برای تامین آب آشامیدنی مردم وجود نداشته باشد و در ادامه نیز باید همه در مصرف آب صرفه جویی کنند تا از اول تابستان با قطعی آب مواجه نشویم زیرا با افزایش دما در فصل تابستان تقاضا برای مصرف آب افزایش می‌یابد.

 

معاون استاندار فارس،میانگین بارندگی سال زراعی لارستان را کمتر از ۲۰ میلی متر اعلام و با بیان اینکه این امر مهم در ۴۰ سال اخیر بی سابقه بوده است، گفت: ما در شرایط آب و هوایی خشک قرار داریم و اقلیم گرم و خشک باعث افزایش مصرف آب می‌شود.

 

او بیان کرد: مردم باید در فصل گرم سال از مصرف بی رویه آب جلوگیری کنند و به افرادی هم که آب را درست مصرف نمی‌کنند، تذکر دهند.

 

فرماندار ویژه لارستان با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های اجرایی شهر لار باید در ترویج فرهنگ استفاده صحیح از منابع آبی تلاش کنند، تصریح کرد: مدیریت آبفا به تنهایی نمی‌تواند در این زمینه موفق باشد و برای نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی نیازمند همکاری همه دستگاه‌های دولتی و شهروندان لارستانی هستیم.

 

حسنی ادامه داد: در خصوص آبرسانی به مردم شهرستان لارستان و روستا‌های تابعه پیش از این اقداماتی گسترده‌ای انجام شده است و در ادامه هم نه تنها برای شهر، بلکه برای همه روستا‌های شهرستان باید برنامه ریزی شود.

 

او از بخشداران و دهیاران  نیز درخواست کرد  تامین آب مورد نیاز مردم را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

 

فرماندار لارستان، افزود: از دستگاه‌های تخصصی انتظار داریم شرایط را به گونه‌ای مدیریت کنند که در هیچ ساعتی از شبانه روز و در هیچ نقطه‌ای ازشهرستان مشکل کمبود آب نداشته باشیم.

 

حسنی، با بیان اینکه برای تامین آب آشامیدنی باید سه برنامه راهبردی را برای سه مقطع زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در نظر گرفته شود، اضافه کرد: برای مقطع کوتاه مدت با توجه به گرمای هوای فصل تابستان و افزایش مصرف آب باید برای رفع نیاز مردم در این شرایط تدبیر شود به گونه‌ای که مردم هیچ گونه کمبودی را حس نکنند.


کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: