تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
سریع‌ترین و مجهزترین بالگردِ کشور در آشیانه اورژانسِ لارستان
10 خرداد 1400   09:32:36 |  شهرستانها > لارستان
سریع‌ترین و مجهزترین بالگردِ کشور در آشیانه اورژانسِ لارستان

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی لارستان، دکتر بهزاد رضایی با اشاره به تجهیز اورژانس هوایی شهید قائدی لارستان به هلی‌کوپتر مجهز اکوریل اظهار داشت: با تلاش و پیگیری‌های انجام شده از ناحیه دانشکده در وزارت، اورژانس هوایی شهید قائدی لارستان به بالگرد اِکوریل که یکی از هلی کوپترهای روز دنیاست مجهز شده است.

وی با تشکر از کاپیتان غیاثی، رییس شرکت هلی‌کوپتری ایران افزود: با کمک رییس شرکت هلی کوپتری ایران توانستیم بهترین بالگرد اورژانس موجود کشور را جایگزین بالگرد آلوئت قبلی کنیم تا خدمات اورژانس با ایمنی و سرعت بیشتری به مردم ارایه شود.
 
دکتر رضایی با اشاره به مزیت‌های این بالگرد نسبت به بالگرد قبلی (آلوئت) تصریح کرد: کاهش هزینه تعمیراتی، مصرف بسیار کم سوخت، برد زیاد، سر و صدای کم و راحتی سرنشینان به علت لرزش کم از مزایای این هلی کوپتر است.
 
رییس دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: هلی کوپتر اِکوریل برخلاف آلوئت قادر به انجام پرواز رفت و برگشت به شیراز بدون انجام سوختگیری است؛ همچنین، این هلی کوپتر قادر است فاصله‌ی لار به بیرم و شیراز یا لار به لامرد و شیراز را بدون نیاز به سوختگیری طی کند.
 
وی افزود: استفاده از این هلی‌کوپتر در منطقه‌ی لارستان مشکلات ناشی از کاهش سوخت را مرتفع ساخته و بیمار می‌تواند در زمان کمتری به مراکز درمانی منتقل شود.
 
دکتر محمد صباغی رییس اورژانس پیش بیمارستانی لارستان نیز با اشاره به دیگر مزایای بالگرد اِکوریل خاطرنشان کرد: این هلی‌کوپتر، پرفروش‌ترین هلی‌کوپتر روز جهان و ساخت کارخانه ایرباس است که می‌تواند زمان انتقال بیمار به نصف کاهش دهد.
 
وی افزود: داشتن موتور بسیار ایمن تحت هدایت سیستم هوشمند کامپیوتری، توانایی کنترل سیستم هوشمند بر روی خطاهای احتمالی خلبان و ثبت آنان و قابلیت مانورپذیری بسیار بالا نسبت به آلوئت، از دیگر مزایای این بالگرد است.
 
گفتنی است بالگرد جدید اورژانس لارستان، پرسرعت‌ترین بالگرد حال حاضر در اورژانس‌های کشور است و ورژن بالاتری نسبت به دیگر ورژن‌های موجود در کشور دارد.

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: