تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
️ برخی رسانه‌ها در لارستان خودسرانه فعالیت می‌کنند که خلاف قانون است/ مجوز نگیرید مصداق رسانه‌های جعلی هستید و حق فعالیت ندارید
12 خرداد 1400   10:57:34 |  شهرستانها > لارستان
️ برخی رسانه‌ها در لارستان خودسرانه فعالیت می‌کنند که خلاف قانون است/ مجوز نگیرید مصداق رسانه‌های جعلی هستید و حق فعالیت ندارید

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان از فعالان خبری در پیام‌رسان‌ها و سایت‌های خبری بدون مجوز خواست تا نسبت به اخذ مجوز فعالیت خود اقدام کنند.

به گزارش روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در جمع اصحاب رسانه شهرستان که با حضور دادستان، رییس پلیس فتا و سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان در سالن شهید امامی فرمانداری ویژه لارستان برگزار شد، در سخنانی با بیان اینکه اگر تمامی اقدامات و فعالیت‌ها قانونی باشد، هیچ کس ضرر نخواهد کرد؛ گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان هرچه سریعتر در راستای ساماندهی رسانه های غیر مجاز اقدام و بستر مجوز دار کردن این رسانه‌ها را فراهم کنند.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی ها در شهرستان می خواهند خودسرانه اقدام به اطلاع‌رسانی کنند که این خلاف قانون است.

فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه درصورت عدم دریافت مجوز، هرگونه فعالیت رسانه‌ای خبری، مصداق اخبار رسانه‌های جعلی قلمداد خواهد شد؛ افزود: این تصمیم صرفا در راستای صیانت از حقوق، بسط و توسعه فعالیت رسانه‌های خبری با شناسنامه و جلوگیری از هر گونه سوء استفاده از نام رسانه‌های دارای مجوز اتخاذ می‌شود.

حسنی بیان کرد: برای اینکه آرامش و آسایش مردم و بخصوص اصحاب رسانه مجوزدار در منطقه حفظ شود و در آستانه انتخابات برای اینکه امنیت انتخابات تضمین شود و حاشیه‌ای برای انتخابات ایجاد نشود، باید رسانه‌های غیرمجاز مجوز دار شوند؛ لذا اولویت اول برنامه‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این باشد که این مهم را به جد پیگیری و در محدوده زمانی مشخصی آنها را ساماندهی کند.

این مقام مسئول ادامه داد: فرمانداری، دادستانی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، برای تمامی خبرنگاران و اصحاب رسانه احترام قائل اند، اما قانون، ملاک و معیار فعالیت همه ماهاست و رسانه‌ای که با اخبار غیر واقعی، تنش و تشویش اذهان عمومی را در پی داشته باشد، طبیعتا باید در مقابل قانون پاسخگو باشد.

حسنی تاکید کرد: خدا را شکر؛ لارستان دارای مردمی با فرهنگ غنی و شعور اجتماعی بالا هستند و به همان نسبت، رسانه‌ها باید این مهم را در فعالیت خود مورد توجه قرار دهند و در این راستا رسانه‌های مجاز و قانونی، خوب فعالیت می‌کنند، اما حقیقتاً دغدغه اصلی ما در این حوزه، رسانه‌های غیرمجاز است که گاهی چارچوب و قاعده اطلاع‌رسانی را رعایت نمی‌کنند و در مقاطع حساس نیز باعث بروز مشکل می‌شوند.

فرماندار ویژه لارستان در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به تمامی خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: رسانه‌ها در امر انتخابات مشارکت جدی داشته باشند و در راستای مشارکت حداکثری مردم و اینکه حضور مردم در پای صندوق‌های رای باعث عزتمندی و اقتدار نظام و انقلاب می‌شود، قلم بزنند.

وی اذعان داشت: امروز اقتدار و عزتمندی نظام مقدس جمهوری اسلامی اولویت همه کارهای ماست، چرا که در این کشور زندگی می‌کنیم و اقتدار ما در در عرصه‌های جهانی و بین‌المللی مطرح می‌شود، لذا نیازمند این هستیم که پشتوانه قدرت نرم که آن هم حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است؛ را داشته باشیم و انتظار این است که رسانه‌ها همچون همیشه در این ایام فعال‌تر عمل کنند.

معاون استاندار فارس خاطرنشان کرد: ما هم به عنوان مجریان انتخابات تلاش شبانه روزی می‌کنیم که انتخاباتی سالم، قانونمند و دارای ضوابط و چارچوب معیارهای قانونی برگزار کنیم.

وی ادامه داد: عدم مشارکت مردم در انتخابات، یعنی عدم برخورداری خود از تأثیرگذاری در آینده کشور است و قهر کردن با صندوق رای قطعا به ضرر این کشور و مردم خواهد بود.

حسنی در خاتمه بار دیگر به رسانه‌ها تاکید کرد: رسانه‌هایی که در حمایت از کاندیداها می‌خواهند تلاش کنند، مسائل قانونی را رعایت کنند و تبلیغاتی را مغایر با قانون انتشار ندهند که حساسیت ایجاد کند و خدایی نکرده فعالیت‌ها در راستای تخریب و یا توهین به دیگر نامزدها نباشد و در این خصوص کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات شهرستان با هماهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و پلیس فتا، نظارت کلی بر فعالیت‌های رسانه ها داشته باشند.

در ادامه ابراهیمی دادستان لارستان، موحدی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان، زارعی رئیس پلیس فتای شهرستان و خیل‌تاش و طاهری معاونین فرمانداری ویژه لارستان نیز مطالبی را خدمت اصحاب رسانه شهرستان مطرح کردند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان؛ همچنین در این نشست، جمعی از اصحاب رسانه مسائل و مشکلات خود را با مسئولین در میان گذاشتند.

گفتنی است رسانه‌های فعال و دارای مجوز قانونی لارستان تاکنون «میلاد لارستان»، «آفتاب لارستان»، «صحبت نیوز»، «عصر لارستان»، «خورشید لارستان»، «پسین جنوب»، «کانال خبری لارستان» و «خبر بنارویه» هستند و دیگر رسانه‌ها و کانال‌های خبری فعلا مجوزی دریافت نکرده‌اند.


کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: