تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
 نقشه جدید کرونا در لارستان منتشر شد/ «قرمز»ها دست‌بردار نیستند!/ با ادامه این روند ایجاد موج پنجم در منطقه قطعی است
14 خرداد 1400   12:57:45 |  شهرستانها > لارستان
نقشه جدید کرونا در لارستان منتشر شد/ «قرمز»ها دست‌بردار نیستند!/ با ادامه این روند ایجاد موج پنجم در منطقه قطعی است

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی لارستان، حامد هاشمی، معاون فنی حوزه معاونت بهداشت دانشکده در خصوص قشه رنگ‌بندی مراکز خدمات جامع سلامت دانشکده علوم پزشکی لارستان بر اساس میزان ابتلا و بستری کووید ۱۹ تاریخ ۵ لغایت ۱۱ خردادماه اظهار داشت: تغییرات سریع اپیدمیولوژیک، افزایش موارد ابتلا، تغییر رنگ اکثر مناطق، روند افزایشی و بدتر شدن وضعیت مناطق در مقایسه با شرایط هفته قبل، کشف ۴ مورد قطعی کرونای آفریقایی جدید و قرمز شدن اکثر شهرستان‌های استان های هرمزگان و بوشهر در هفته اخیر بسیاری از دلایلی است که بیش از پیش، نشان‌دهنده زنگ خطر برای ورود قطعی به موج پنجم بیماری خواهد بود.

وی ضمن ابراز تاسف از روند افزایشی موارد ابتلای شناسایی شده در هر سه شهرستان تحت پوشش در هفته اخیر تصریح کرد: در ۴چهار بخش مرکزی، جویم، بنارویه و صحرای باغ شهرستان لارستان همچنین اکثر مناطق، وضعیت بیماری رو به وخامت است و مناطق نارنجی، قرمز و فوق قرمز در حال بروز می‌باشد.
 
هاشمی افزود: نکته حائز اهمیت، عادی‌انگاری مردم و برپایی مراسم و تجمعات از جمله افزایش بی‌شمار عروسی‌هاست که قطعا تبعات آن در آینده نزدیک گریبانگیر کل مجموعه خواهد شد، لذا همچنان تاکید می‌گردد تا رسیدن به پوشش مناسب ایمن‌سازی بر علیه بیماری کووید ۱۹، بهترین راه پیشگیری، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و اجتناب از برگزاری و شرکت در تجمعات می‌باشد.
 
معاون فنی حوزه معاونت بهداشت دانشکده اذعان داشت: خوشبختانه واکسیناسیون گروه سنی بالای ۶۰ سال با برنامه‌ریزی و سرعت مناسب در حال اجرا بوده و ان‌شاالله به‌زودی واکسیناسیون سایر گروه‌های سنی و افراد پرخطر نیز آغاز خواهد شد.
 
وی با اشاره به اینکه کلیه واکسن‌های در دسترس، ایمن بوده و عوارض انجام واکسیناسیون بسیار خفیف و زودگذر می‌باشد و این عوارض نباید مانعی برای انجام واکسیناسیون باشد تاکید کرد: در هفته جاری شایعات متعددی در خصوص عوارض واکسن تولید و پخش گردید، که طی بررسی‌های دقیق انجام شده همه موارد مذکور قاطعانه مردود اعلام گردید.
 
گفتنی است از همه همشهریان عزیز تقاضا می‌شود برای دستیابی به پوشش مناسب ایمن‌سازی به محض اطلاع‌رسانی برای دریافت واکسن طبق تاریخ و زمان اعلام شده به مراکز معرفی شده مراجعه و واکسن دریافت نمایند.

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: