تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
هشدار جدی به مردم و مسئولان: شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نکنید موجِ پنجم کرونا نزدیک است
21 خرداد 1400   18:11:30 |  شهرستانها > لارستان
هشدار جدی به مردم و مسئولان: شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نکنید موجِ پنجم کرونا نزدیک است

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی لارستان، حامد هاشمی، معاون فنی حوزه معاونت بهداشت دانشکده اظهار داشت: نکته حائز اهمیت در رنگ‌بندی جدید، درگیری در هر ۳ نقطه شهری لار، اوز و خنج و افزایش موارد ابتلا در این مناطق است که با توجه به تمرکز بیشتر جمعیت در نقاط شهری مذکور، سهل‌انگاری می‌تواند در هفته‌های آینده منجر به ایجاد وضعیت بحرانی گردد.

وی افزود: بخش‌های مرکزی، جویم و صحرای باغ در شهرستان لارستان افزایش موارد ابتلا را در هفته جاری پشت سر گذاشته‌اند و دو مرکز جویم و لطیفی مجددا رنگ قرمز را تجربه کردند.
 
هاشمی تصریح کرد: کشف موارد جهش‌یافته ویروس از نوع انگلیسی و آفریقایی اهمیت موضوع را دو چندان می‌نماید و با توجه به تفاوت ویروس‌های جهش‌یافته در میزان ابتلا، سرایت پذیری و مرگ و میر در قیاس با نوع کلاسیک (چینی) ویروس، نیاز به مراقبت و توجه بیشتر درخصوص نحوه مدیریت بیماری را طلب می‌نماید.
 
وی تاکید کرد: نگرانی از بابت استقرار و تثبیت ویروس‌های جهش‌یافته یکی از دغدغه‌های سیستم بهداشت و درمان است که برنامه‌ریزی مناسب جهت کاهش روند استقرار این ویروس‌ها توسط سازمان‌های دخیل در کنترل بیماری بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند.
 
معاون فنی معاونت بهداشت دانشکده گفت: افزایش تجمعات ازجمله موارد متعدد مراسم عروسی، دور همی‌ها و عادی‌انگاری جامعه، زنگ خطرهایی است که می بایست مد نظر قرار گیرد. سهل انگاری در خصوص موارد ذکر شده قطعا باعث ورود به موج پنجم بیماری در هفته‌های آتی خواهد شد. مجددا از همشهریان عزیز تقاضا می‌شود شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نموده و از حضور در تجمعات و دور همی‌ها پرهیز نمایند.

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: