تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
رفع مشکل اُفت فشار آب روستای آبکنه لارستان
10 تير 1400   10:25:32 |  شهرستانها > لارستان
رفع مشکل اُفت فشار آب روستای آبکنه لارستان

با افزایش ظرفیت ايستگاه پمپاژ روستای آبکنه بخش بیرم، مشکل افت فشار آب در شبکه آبرسانی این روستا برطرف شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آبفا استان فارس، با توجه به افزایش ساخت‌و ‌سازها در روستای آبكنه بخش بيرم شهرستان لارستان و توسعه خدمات آبرسانی ناشی از افزایش تعداد مشترکان و همچنین آغاز فصل گرم سال، مصرف آب در روستاي آبكنه افزایش قابل توجهی یافته و منتج به کاهش افت فشار آب در شبکه های توزیع در این روستا شده بود.

 

با اعلام کاهش افت فشار آب منطقه، امور آبفا لارستان با انجام بررسی‌های کارشناسی و به منظور افزایش ظرفیت و توان پمپاژ این روستا فنی تازه ای را آغاز کرد.

 

در همین راستا طی عملیاتی با تعویض الکتروپمپ و جایگزینی پمپ جدیدی با توان دو برابر پمپ سابق(٣٠ کیلووات)، نصب شیرهای رانش و مكش، نصب تابلوی راه‌انداز ( VSD ) برای پمپ جدید و تعویض کابل‌های برق اقدام به بهبود فشار آب در شبکه های آبرسانی روستا کرد.

 

با انجام این عملیات میزان پمپاژ آب از ٣٠٠ متر مکعب در شبانه روز به ٤٣٠متر مکعب در شبانه روز افزایش یافت و قابلیت افزایش پمپاژ تا ۶۰۰ متر مکعب را نیز داراست.

 

گفتنی است با انجام سلسله اقدامات مذکور که با اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیون تومان انجام شد، فشار آب روستا افزایش یافته و باعث رضایتمندی عمومی گردیده است.


کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: