تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
رنگ‌بندی جدید کرونا در لارستان منتشر شد/ هر روز بدتر از دیروز!
12 تير 1400   16:21:06 |  شهرستانها > لارستان
رنگ‌بندی جدید کرونا در لارستان منتشر شد/ هر روز بدتر از دیروز!

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی لارستان، حامد هاشمی، معاون فنی حوزه معاونت بهداشت دانشکده درخصوص نقشه رنگ‌بندی مراکز خدمات جامع سلامت تحت پوشش اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی هفته‌های گذشته و علیرغم هشدارها و نگرانی‌های اعلام شده همچنین به‌دلیل ضعف در اجرای پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های پیشگیری و کنترل بیماری، متاسفانه روند بیماری به شکل قابل توجهی رو به افزایش بوده و اکثر مناطق در هر سه شهرستان به‌شدت درگیر بیماری شده‌اند.

وی تصریح کرد: متعاقب افزایش موارد ابتلا، در هفته جدید موارد بستری و بدحال به‌شدت افزایش داشته، به نحوی که بیمارستان‌های تحت پوشش به مرحله بلاک بخش کرونا و تکمیل ظرفیت رسیده‌اند.
 
حامد هاشمی ضمن هشدار مبنی بر ادامه روند افزایشی موارد ابتلا و عواقب جبران‌ناپذیر ناشی از آن تاکید کرد: کشف تعداد زیادی از موارد ابتلا به ویروس‌های جهش‌یافته انگلیسی و آفریقایی از یک سو و مناطق فوق قرمز و قرمز در حال افزایش در نقشه این هفته از سوی دیگر، نشان‌دهنده وضعیت بغرنج و کنترل نشده بیماری است.
 
وی اذعان داشت: نکته مهم در نقشه هفته جدید قرمز شدن شهر لار است که به‌دلیل تمرکز جمعیت بسیار، حائز اهمیت بوده و چالش جدی محسوب می‌شد؛ لذا می‌بایست در اسرع وقت برنامه‌ریزی مناسب و مداخله‌ای جهت کنترل بیماری تهیه و اجرا گردد.
 
معاون فنی معاونت بهداشت دانشکده در انتها گفت: مهمترین اصل در کنترل بیماری، در حال حاضر، اقدامات قرنطینه‌ای سختگیرانه به مدت حداقل دو هفته خواهد بود و از همشهریان عزیز تقاضا می‌گردد بیش از پیش اصول پیشگیری را رعایت نموده و از برگزاری و شرکت در تجمعات و دورهمی‌ها پرهیز نمایند.

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: