تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
۱۱۴ پنل خورشیدی به مناطق عشایرنشین لارستان اختصاص یافت
24 تير 1400   19:30:18 |  شهرستانها > لارستان
۱۱۴ پنل خورشیدی به مناطق عشایرنشین لارستان اختصاص یافت

با حضور معاون استاندار و فرماندارویژه لارستان، ۱۱۴ پنل خورشیدی به مناطق عشایر نشین اختصاص یافت.

به گزارش عصرنامه لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ در مراسمی با حضور جلیل حسنی معاون استاندار و فرماندارویژه لارستان، احسان طاهری معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری، امین دامن کشان رییس شرکت توزیع برق شهرستان و قرشی رییس اداره عشایر لارستان، ۱۱۴ پنل خورشیدی به عشایر منطقه لارستان اختصاص یافت که به نمایندگی از تمامی عشایر این شهرستان، بصورت نمادین به خانوارهای عشایری برکه زهرا روستای بریز طایفه نفر تیره دولخانی تحویل داده شد.

 

فرماندار ویژه لارستان در جمع صمیمی عشایر این منطقه در سخنانی اظهار کرد: زندگی عشایر، زندگی آرام و زیبایی است و عشایر از سخت کوش‌ترین و صادقانه‌ترین قشر‌های اجتماع هستند که با کمترین امکانات زندگی خود را در عین صفا و صمیمیت سپری می‌کنند و دنیایی که این قشر بی ریا و تلاشگر جامعه در آن زندگی می‌کنند با دنیای بسیاری از شهرنشینان دیگر تفاوت است.

 

حسنی خاطر نشان کرد: عشایر مردمانی سخت کوش و نجیب می باشند و در منطقه عشایر نشین تجملات و زندگی مدرن شهری خبری نیست و سادگی و صمیمیت حرف اول را می‌زند.

 

وی ادامه داد: زندگی عشایر در عین سادگی خود یک جاذبه مهم گردشگری برای مردم شهرهاست چراکه با کمترین امکانات بیشترین تلاش‌ها را در زندگی انجام می‌دهند.

 

نماینده عالی دولت در لارستان در ادامه سخنانش در خصوص اختصاص پنل های خورشیدی به عشایر منطقه لارستان هم گفت:۱۱۴ دستگاه پنل خورشیدی برای نصب در مناطق عشایری این شهرستان اختصاص یافته است.معاون استاندار فارس با بیان اینکه این پنل ها با همکاری و مشارکت شرکت توزیع نیروی برق شهرستان و امور عشایر تهیه شده است، گفت: این تعداد پنل خورشیدی با ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار تأمین شده است.

 

وی هزینه هر پنل خورشیدی را ۱۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود : از این رقم عشایر تنها ۱۰ درصد هزینه برای خرید و نصب پنل ها پرداخت کرده اند و مابقی نیز از محل اعتبارات دولتی تامین شده است.

 

فرماندار ویژه لارستان در پایان سخنانش ابراز امیدورای کرد: به گفته شرکت توزیع برق و امور عشایر مابقی پنل‌ها نیز به زودی درمحلات عشایری تامین خواهد شد و تعداد پنل های بیشتر در محلات عشایری که از نعمت برق و روشنایی محروم هستند، نصب می‌شود.


کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: