تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
«قرمزیِ متمایل به سیاه» نتیجه عادی‌انگاری مردم و مسئولان
28 تير 1400   12:34:38 |  شهرستانها > لارستان
«قرمزیِ متمایل به سیاه» نتیجه عادی‌انگاری مردم و مسئولان

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی لارستان، حامد هاشمی معاون فنی حوزه معاونت بهداشتی از ادامه روند فزاینده و پیشرونده بیماری در هر سه شهرستان خبر داد و اظهار داشت: اکثر مناطق در هفته اخیر به شدت درگیر بیماری شده و وضعیت شیوع بیماری در آنجا به رنگ فوق قرمز یا قرمز درآمده است.

وی تصریح کرد: ۱۳ منطقه فوق قرمز، ۱۱ منطقه قرمز و ۶ منطقه نارنجی بیانگر وضعیت بغرنج بیماری در مجموعه تحت پوشش بوده که علیرغم هشدارهای اخیر، همچنان با وجود بعضی برنامه‌ها از جمله برگزاری مراسم‌ها و تجمعات، دورهمی‌ها و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی درکنار نبود عزم راسخ و جدی ارگان‌های مسئول در مدیریت و ایجاد محدودیت‌های مناسب با وضعیت پیشرونده بیماری باعث موج شدید بیماری شده است. 
 
حامد هاشمی تاکید کرد: در کنار مسائل ذکر شده، شناسایی و کشف قطعی ویروس‌های جهش‌یافته انگلیسی، آفریقایی و دلتای هندی بر نگرانی‌های قبل افزوده و بیم آن می‌رود که با ترکیب واریانت‌های ذکر شده جهش جدید و غیر قابل کنترلی در منطقه بروز نماید.
 
معاون فنی حوزه معاونت بهداشت اذعان داشت: موج جدید از ثبت موارد بستری، بیماران بدحال و مرگ به تدریج در حال افزایش است که قطعا ادامه روند کنونی در هفته‌های آتی به فاجعه‌ای جبران ناپذیر منتهی خواهد شد.
 
وی در خصوص راهکارهای کنترل بیماری کرونا در منطقه بیان داشت: اعمال محدودیت‌های جدی، کنترل رفت و آمدهای درون شهری، تعطیلی کامل تجمعات و دورهمی‌ها، ممانعت از شب نشینی‌ها در باغ‌های شهری و همچنین تاکید بر رعایت پروتکل‌های حفاظت فردی و اعمال استانداردهای فاصله‌گذاری اجتماعی به سرعت باید توسط ارگان‌های ذیربط برنامه‌ریزی و پیاده‌سازی گردد.
 
هاشمی در خصوص تلاش مجموعه علوم پزشکی لارستان در کنترل این شرایط بحرانی افزود: این دانشکده با تامین و توزیع واکسن به میزان مناسب درحال برنامه‌ریزی واکسیناسیون گروه سنی بالای ۶۰ سال است که قطعا افزایش سرعت واکسیناسیون و پوشش ایمن‌سازی می‌تواند یکی از راهکارهای مهم بلندمدت جهت کنترل و مدیریت این بیماری بنده و امیدواریم تا پایان سال جاری این روند به‌صورت کامل انجام شود.

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: