تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
برداشت نوبرانه خرما در لارستان؛ سهم ۱۰درصدی لارستان در تولید خرمای فارس
15 مرداد 1400   09:15:04 |  شهرستانها > لارستان
برداشت نوبرانه خرما در لارستان؛ سهم ۱۰درصدی لارستان در تولید خرمای فارس

مدیر جهاد کشاورزی لارستان گفت: لارستان رتبه پنجم تولید خرما در فارس را دارد و برداشت نوبرانه آن هر ساله با شروع مرداد ماه آغاز می شود.

محمدجواد مظفری اظهار داشت: محصولات نوبرانه خرما شامل خارک و رطب است که از انواع نخلستان‌های لارستان برداشت می شود.
 
وی افزود: حدود ۳۴ درصد از محصولات نخیلات لارستان به صورت نوبرانه از ابتدای مرداد تا پایان آن برداشت می شود که پیش‌بینی می شود تابستان امسال حدود ۳ هزار تن برداشت نوبرانه خرما را داشته باشیم.
 
مدیر جهاد کشاورزی لارستان افزود: میزان تولید سالانه خرمای خشک و تر در لارستان حدود ۹ هزار تن می باشد که از این میزان چهار هزار تن خرمای خشک و پنج هزار تن نیز خرمای تر است. مظفری درباره سهم و رتبه خرمای لارستان در مقایسه با دیگر نقاط  استان فارس اظهار داشت: ۱۰ درصد تولید خرما در  استان فارس مربوط به لارستان است که بر این اساس لارستان رتبه پنجم را بین شهرستانهای فارس دارد.
 
مدیر جهاد کشاورزی لارستان از صادرات انواع خرمای لارستان به سایر نقاط کشور همچنین خارج از کشور نیز خبر داد و گفت: عمده خرمای لارستان به شهرستان جهرم منتقل و از آنجا به سایر نقاط کشور و نیز خارج از کشور فرستاده می‌شود. وی وضعیت بازارهای داخلی و خارجی برای صادرات این محصولات را این گونه ذکر کرد: خرمای لارستان در داخل کشور به همه نقاط ایران، ارسال و به کشورهای افغانستان و پاکستان نیز صادر می شود.
 
مظفری با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ تا ۳۰ رقم خرما در لارستان وجود دارد، گفت: انواع متعددی از خرما در لارستان وجود دارد که شامل شاهانی، خاصویی، قصب، پیارم، مجول، گنتار، هلیله، هلو، گچخواه، خلاص، برحی، لشت، نپت صیف، لؤلؤ، خنیزی،  کبکاب، خصاب، گیونی، هلالی، آل مهتری، زرد، خروباغ، گمسری، مرزبان، مضافتی، خوش خارک، بگشی، گبدر، نلسو، خصاب می‌باشند.

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: