تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
شهروندانِ لار با ۸۰ درصد و لطیفی با ۳۲ درصد بیشترین و کمترین استقبال از واکسن داشته‌اند
29 شهريور 1400   20:36:32 |  شهرستانها > لارستان
شهروندانِ لار با ۸۰ درصد و لطیفی با ۳۲ درصد بیشترین و کمترین استقبال از واکسن داشته‌اند

معاون بهداشتی  دانشکده علوم پزشکی لارستان با بیان اینکه شهروندانِ لار با ۸۰ درصد و لطیفی با ۳۲ درصد بیشترین و کمترین استقبال از واکسن را تاکنون ثبت کرده‌اندگفت: فرهنگیان و دانش‌آموزانی که واکسینه نشده‌اند هرچه سریعتر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

به گزارش عصرنامه لارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی لارستان، دکتر وحید یگانه، با اشاره به اینکه شهرهای جویم و شرفویه کماکان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند اظهار داشت: متاسفانه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مناطق، همچنان آمار ابتلا به کرونا را بالا نگه داشته است.

 

دکتر یگانه با ارائه آماری از بیشترین میزان استقبال مردم از واکسیناسیون در لارستان، خنج و اوز گفت: در شهرستان لارستان، شهر لار با ۸۰ درصد، براک و مرکز هرمود مهرخوئی با ۵۷ درصد، بلغان با ۵۶ درصد، در شهرستان خنج مرکز آشنا و کورده هر کدام با ۵۶ درصد و در شهرستان اوز، مرکز شهری اوز با ۵۰ درصد واکسیناسیون گروه‌های هدف خود را انجام داده‌اند.

 

وی با ارائه آماری از کمترین میزان استقبال مردم در سه شهرستان تحت پوشش تصرح کرد: در شهرستان لارستان، لطیفی با ۳۲ درصد، خور با ۳۶ درصد، در شهرستان خنج، سیف آباد و بیغرد با ۳۸ درصد و در شهرستان اوز، بیدشهر با ۳۴ درصد و فیشور با ۴۱ درصد کمترین میزان واکسیناسیون را به نام خود ثبت کرده‌اند.

 

دکتر یگانه با اشاره به تحویل ۱۷۴ هزار و ۸۰ دز واکسن به لارستان از ابتدا تاکنون اظهار داشت: تاکنون ۱۰۶ هزار و ۴۵۶ دز واکسن در نوبت اول و ۵۶ هزار و ۱۷۰ دز واکسن برای تزریق در نوبت دوم به گروه‌های هدف تزریق شده است.

 

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی لارستان در مورد موجودی واکسن اسپوتنیک گفت: تعداد کمی واکسن اسپوتنیک برای نوبت اول فقط در روز ۸ مهرماه برای متقاضیان این نوع واکسن در سالن شهید باقریه موجود است.

 

دکتر یگانه در پایان با اشاره به اینکه امکان دارد درآینده‌ای نزدیک مدارس بازگشایی شود خاطرنشان کرد: فرهنگیان و دانش‌آموزان عزیز برای تزریق واکسن هرچه سریعتر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.


کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: