تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
در آئین تجلیل از آتش‌نشانان لار نیاز به تاسیسِ ایستگاه سوم و تهیه خودروی نردبان مطرح شد
7 مهر 1400   12:19:50 |  شهرستانها > لارستان
در آئین تجلیل از آتش‌نشانان لار نیاز به تاسیسِ ایستگاه سوم و تهیه خودروی نردبان مطرح شد

در آئین تجلیل از آتش‌نشانان لار نیاز به تاسیسِ ایستگاه سوم و تهیه خودروی نردبان مطرح شد.

به مناسبت هفتم مهرماه، روز آتش‌نشانی، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر لار با حضور در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی لار از آتش‌نشانان این شهر تجلیل کردند.

 

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی شهرداری لار؛ در این مراسم سعید منشی رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لار گفت: از آغاز سال جاری تاکنون، نیروهای این سازمان در ۶۹۳ ماموریت حضور داشته که از این تعداد ۱۶۲مورد حریق و ۵۳۱ مورد نجات بوده است.

 

منشی افزود: در ماموریت‌های انجام شده، ۱۲۷ نفر نجات یافته، ۴۶ نفر مصدوم و متاسفانه ۶ نفر فوتی داشته‌ایم.

 

رئیس سازمان آتش‌نشانی لار در بخش دیگری از سخنان خود به آموزش‌های لازم به شهروندان اشاره کرد و گفت: در سال جاری ۹۵۰ نفر ساعت آموزش برای رده‌های مختلف سنی برگزار شده است.

 

وی درخصوص تجهیزات مورد نیاز سازمان هم گفت: تاکنون مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر لار نهایت همکاری را با این سازمان داشته که جای تقدیر دارد اما از آنجایی که روز به روز با شرایط گستردگی شهری و مرتفع‌سازی روبرو هستیم، مجهز شدن سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لار به امکانات روز دنیا به‌ویژه خودروی نردبان بیشتر و بیشتر احساس می‌شود.

 

وی همچنین گفت: با توجه به بعد مسافت شهری و ماموریت‌های محوله و استقرار تنها دو ایستگاه آتش‌نشانی در شهرجدید و شهرقدیم، به استقرار یک ایستگاه جدید در حوالی میدان امام رضا(ع) با هدف سرعت‌بخشی خدمات به ساکنین آن محدوده نیاز است.

 

در ادامه محمدرضا قنبرنژاد شهردار لار، ضمن بیان تبریک به آتش نشانان گفت: هر شغلی سختی‌ها و لذت‌هاي‌ خاص خود را دارد، اما برخی مشاغل بسیار خاص‌ترند و آتش‌نشانی یکی از آنهاست؛ شغلی کـه با اضطراب، ترس، نگرانی، شیرینی، تلخی و تاسف همراه اسـت. شخص آتش‌نشان، دل دریایی می خواهد تا بتواند بـه آتش بزند و فرد حادثه دیده اي را بـه زندگی بازگرداند و شاید خودش نیز دراین میان با زندگی وداع کند.

 

شهردار لار با بیان اینکه هفتم مهرماه روز آتش‌نشان، روز ایثار، تلاش، شجاعت، نجات، شهادت و استقامت است، گفت: وقتی با هدف والای شهادت و نجات جان انسان، این شغل را برگزیده اید، هرروز، روز شماست.

 

خلیل نامدار عضو شورای اسلامی شهر لار هم ضمن گرامی‌داشت هفتم مهر روز آتش‌نشانی و ایمنی، این روز بزرگ را به تمامی آتش‌نشانان به‌ویژه آتش‌نشانان لارستان بزرگ تبریک گفت.

 

نامدار خطاب به آتش‌نشانان گفت: شما فرشتگان نجات، لحظه به لحظه در ماموریت‌های متعدد با حوادث مختلف روبرو هستید و بی هیچ ترسی در ماموریت‌ها حضور یافته و به خوبی کار خود را انجام می‌دهید که این خود بیانگر اقتدار، ایثار و توانمندی شما جان برکفان است.

 

نامدار همچنین گفت: باید متولیان امر نگاه ویژه‌ای به مرتفع نمودن مسائل شخصی و کاری شما آتش‌نشانان داشته باشند تا شما عزیزان به دور از  هرگونه دغدغه‌ای به کار خدمت‌رسانی مشغول باشید.

 

این عضو شورای اسلامی شهر لار، افزود: شما آتش‌نشانان همانند پرستاران، فرشته نجات و آرامش دهنده حادثه دیدگان هستید که این خود اجر دنیوی و اخروی بدنبال دارد.

 

در پایان مراسم، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر لار با اهدای لوح تقدیر و شاخه گل از خدمات ارزنده این جهادگران تجلیل کردند.

 

حضور سرزده فرزند یکی از آتش‌نشانان در لحظات پایانی مراسم و اهدای شاخه گل به پدر آتش‌نشان خود و بوسه پدر بر پیشانی فرزند، از جلوه‌های ماندگار این مراسم بود.


کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: