تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
در ایام کرونایی وظیفه شورای آموزش و پرورش به جهت برنامه ریزی متناسب سنگین تر است
11 مهر 1400   13:29:30 |  شهرستانها > لارستان
در ایام کرونایی وظیفه شورای آموزش و پرورش به جهت برنامه ریزی متناسب سنگین تر است

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان گفت: هرچه سطح سواد مردم بیشتر شود؛ فرهنگ جامعه نیز افزایش می یابد و در نهایت ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه کمتر می شود.

به گزارش عصرنامه لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان، جلیل حسنی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز 8 سال دفاع مقدس به خصوص شهدای دانش آموز در سخنانی خاطرنشان کرد: در ایام کرونایی، وظیفه شورای آموزش و پرورش به جهت برنامه ریزی متناسب سنگین تر است.
 
فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه در طی این دو سال اخیر کرونایی، آموزش و پرورش از طریق فضای مجازی اقدام به آموزش دانش آموزان می کند، تاکید کرد: در این مدت روزهای سختی برای اساتید، معلمین، فرهنگیان و حتی اولیا و خود دانش آموزان گذشته است، چرا که در فضای فیزیکی بهتر می توان آموزش داد و بهتر می توان درس خواند.
 
حسنی زیرساخت ها و فضای آموزشی در سطح شهرستان را یک افتخار دانست و گفت: ما تا نقطه مطلوب فاصله ها داریم، اما به صورت نسبی خدا را شکر شهرستان لارستان در همه حوزه‌های مختلف سیاسی، امنیتی، فرهنگی، اجتماعی، علمی و غیره از دیگر مناطق کشور جلوتر هستیم و خدا را شکر به دلیل روحیه مشارکت جویی که مردم دارند، می‌توانیم راه های نرفته را سرعت ببخشیم.
 
وی ادامه داد: هرچه آگاهی و دانش مردم بیشتر شود؛ زمینه توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه بهتر فراهم خواهد شد و در نهایت ناهنجاری‌های اجتماعی نیز در جامعه کمتر می شود.
 
حسنی در ادامه با بیان اینکه امروزه می توان از ظرفیت شبکه‌های مجازی و دنیای ارتباطات بنحو مطلوبی استفاده کرد،گفت: اعضای شورای آموزش و پرورش می بایست از نظر سخت افزاری و نرم افزاری برنامه ریزی کند و راهکارهای ارتقاء سطح علمی و معنوی دانش آموزان ارائه و در این راستا در کنار مدیران و مربیان آموزش و پرورش قرار بگیرند تا کاستی ها و نقاط ضعف بر طرف شود.
 
وی ادامه داد: آموزش و پرورش همچنین باید با حضور مشاورین و اساتید خود در راستای افزایش اعتماد به نفس، سعه صدر، روحیه گفتگو، صبر و بردباری دانش آموزان، راستگویی، نیکی به پدر و مادر، دوری از اسراف و غیره برنامه ریزی و فعالیت نماید؛ چون این همه هزینه هایی که برای آموزش و پرورش می شود، می بایست خروجی اش هم نتیجه مطلوب دهد تا جامعه ما نیز سالم بماند.
 
رییس شورای آموزش و پرورش لارستان اظهار کرد: ما اگر بتوانیم در راستای شیوه آموزشی دانش آموزان و همچنین در بعد تربیتی و پرورشی آنان برنامه داشته باشیم و در ادامه آن برنامه ها، خلاقیت ها و ایده ها را به عمل تبدیل کنیم، قطعا انقلابی کرده ایم و این مهم برای نسل‌های آینده نیز امیدواری به وجود می آورد که این خود می‌تواند جامعه را با فرهنگ کند.
 
معاون استاندار فارس ادامه داد: شورای آموزش و پرورش باید بر روی مسائل علمی و پرورشی، اعتقادات مذهبی، دینی مسائل اجتماعی خدامحوری، انسان محور و اخلاق محوری ویژه دانش آموزان هم پافشاری کند و آن را در مدارس و مراکز آموزشی اجرایی نماید.
 
فرماندار ویژه لارستان خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش لارستان سال تحصیلی ۱۴۰۰-  1401 را باید با  برنامه‌ریزی و تدبیر خاصی در راستای بحث آموزش دانش آموزان چه بصورت مجازی و یا بصورت حضوری به پیش ببرد تا نشاط، شادابی و پویایی که لازمه و ضرورت دوران نوجوانی و جوانی است، مجددا در فضای آموزشی شکل بگیرد.
 
حسنی از همه دانش آموزان نیز خواست که حتماً واکسن کرونا را تزریق کنند تا جامعه کاملا ایمن شود و هر چه سریعتر دانش آموزان و دانشجویان در فضای حقیقی مدرسه و دانشگاه بصورت حضوری به تحصیل بپردازند.
 
او در پایان سخنانش در خصوص واگذاری زمین ویژه ساخت مسکن فرهنگیان نیز گفت: انشالله این مهم از طریق اداره کل راه و شهرسازی لارستان پیگیری لازم صورت خواهد گرفت.
 
پیش از این نیز معاون سیاسی فرمانداری، بخشداران مرکزی و صحرای باغ، مدیر آموزش و پرورش لارستان و هر یک از اعضا نیز مطالبی را مطرح کردند.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، در پایان نیز از فرماندار، بخشدار مرکزی، مدیر آموزش و پرورش و تعدادی از جانبازان و رزمندگان فرهنگی دوران دفاع مقدس تجلیل شد.

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: