تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
یکی از شاخص های مهم در برقرای امنیت پایدار، هوشمندی پلیس است
12 مهر 1400   12:54:04 |  شهرستانها > لارستان
یکی از شاخص های مهم در برقرای امنیت پایدار، هوشمندی پلیس است

بمناسبت هفته ناجا، مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی در لارستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت استانداری و  فرمانداری ویژه لارستان؛ بمناسبت هفته نیروی انتظامی، مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان، با حضور جلیل حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان ، حجت الاسلام و المسلمین موسوی  امام جمعه لار، خیل تاش معاون سیاسی فرمانداری، اعضاء شورای تأمین شهرستان، تعدادی از مسئولین، خانواده های معظم شهداء، ایثارگران و جانبازان، در محل ستاد فرماندهی انتظامی لارستان برگزار گردید.
 
در این مراسم معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان ضمن تبریک هفته ناجا و گرامیداشت شهدا والامقام عرصه نظم و امنیت در سخنانی خاطرنشان کرد: ما همه مدیون جانفشانی ها و ایثارگری‌های شهدایی هستیم که در راه پایداری امنیت و در راه استقلال و آرامش مردم از هیچ کوششی دریغ نورزیدند و از جان و مال خویش گذشتند.
 
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت امنیت و با بیان اینکه نیروی انتظامی حافط امنیت و مظهر اقتدار ملی است، تصریح کرد: هوشمندی رمز موفقیت پلیس در انجام ماموریت های محوله در محیط پیچیده و تهدیدات گوناگون امروز است به همین خاطر شعار هفته ناجا در سال ۱۴۰۰ "پلیس هوشمند، امنیت پایدار " انتخاب شده است.
 
حسنی با بیان اینکه ما اگر بخواهیم امنیت مان پایدار باشد، ساز و کارهایی دارد که یکی از آنها هوشمندی پلیس در ابعاد و جهات گوناگون است؛ خاطرنشان کرد: هوشمندی پلیس در مقابله با معاندین و متخلفین به خصوص مقابله با باندهای تبهکار و دیگر منکرات و مقابله با کسانی که ایجاد ناامنی می‌کنند و عطوفت و مهربانی با اقشار مختلف مردم می تواند راهکار و بسترسازی امنیت پایدار باشد.
 
فرماندار ویژه لارستان ادامه داد: همچنین ما اگر می‌خواهیم این امنیت پایدار بماند، باید مولفه هایی همچون خدامحوری، اخلاق‌مداری، قانونمندی و امنیت درون زا را حتماً مورد توجه قرار دهیم و اگر خدای نکرده به این موارد اهمیت داده نشود، یقینا امنیت پایدار تبدیل به برقراری امنیت کوتاه مدت می شود و این جوابگوی جامعه اسلامی پویا و توانمند نخواهد شد.
 
معاون استاندار فارس در ادامه بیان کرد: در عرصه بین‌المللی اگر بخواهیم به عنوان یک قدرت تاثیرگذار در معادلات جهانی ظهور و بروز پیدا کنیم و از منافع ملی و کشور دفاع و حمایت نماییم، حتماً باید این اقتدار ملی مورد توجه قرار گیرد و در کنار این اقتدار ملی، اعتماد ملی نیز بین مردم و مسئولین، بنیه های قوی اقتصادی، ثبات سیاسی و امنیت پایدار و از همه مهمتر مشارکت مردمی است، لحاظ شود که خدا را شکر به تبعیت از سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهنمودهای مقام معظم رهبری، این شاخص ها مورد توجه قرار گرفته و امیدواریم که تداوم آن توسعه همه جانبه را برای کشور و مردم در پی داشته باشد.
 
فرماندار ویژه لارستان اذعان داشت: امروز ما می‌بینیم که درون زا کردن امنیت و مشارکت مردم در این عرصه ها مورد توجه جدی قرار گرفته است و بر اساس گزارش هایی که فرماندهی انتظامی لارستان با آماری که به شورای تامین ارائه می کند  و گزارش هایی که از شورای تامین استان می گیریم، همه موید اقدامات خوب فرماندهی انتظامی شهرستان می باشد.
 
حسنی اضافه کرد: طبیعی است که این امنیت قابل قبول حاصل کار دسته جمعی همه نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی، قضایی و اعضای شورای تامین شهرستان و مشارکت خوب مردم رقم خورده است و امروز ما با افتخار می توانیم بگوییم که نیروی انتظامی شهرستان در بسیاری از مولفه های تأثیرگذار در حوزه نظم و امنیت، برتر استان را به خود اختصاص داده است.
 
وی ادامه داد: در کنار سایر شاخصه‌های که شهرستان از آن برخوردار هست، طبیعی است در چنین بستری امام جمعه لارستان بعنوان پدر معنوی شهرستان در بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی، اجرایی، مذهبی و حتی امنیتی تاثیر گذاری خوبی داشته و دارد.
 
رییس شورای تامین شهرستان لارستان با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی علاوه بر وظیفه سازمانی خود و  ماموریت‌های محوله، می‌بینیم که فعالیت‌های گسترده‌ای را در طی سالیان متمادی پیگیری، پیشگیری، پیش بینی، اجرایی و عملیاتی کرده است، بخصوص در عرصه‌های مختلف ملی، مذهبی، اجتماعی، انتخابات و بویژه در بحث مقابله با کرونا خوب درخشیده است که جای بسی تشکر و قدردانی دارد.
 
فرماندار ویژه لارستان در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم من بعد نیز در تعامل و هماهنگی با هم زمینه های امنیت نرم، پایدار و درون زا را در منطقه فراهم کنیم که رضایتمندی مردم را در پی داشته باشد و از این رهگذر رضایتمندی موجب شود که اتحاد همه بدنه حاکمیت با مردم روز به روز محکمتر شود تا بتوانیم این مسیری که تداوم راه امام و شهداست با سرعت و پویایی هر چه بیشتر به پیش ببریم.
 
پیش از این نیز حضرت حجت الاسلام و المسلمین موسوی امام جمعه لارستان و سرهنگ امجدی فرماندهی انتظامی لارستان نیز به ایراد سخن پرداختند.
 
در پایان این مراسم از تعدادی خانواده های معظم شهدا و جانبازان نیروی انتظامی، پیشکسوتان پلیس، تنی جند ازافسران، درجه داران و سربازان نمونه پرسنل ساعی فرماندهی انتظامی لارستان، قرارگاه پلیس راه جنوب فارس، پلیس راهور و فرودگاه و پلیس افتخاری شهرستان، از افسران با اهدا لوح سپاس و هدایایی به رسم یادبود؛ تقدیر شد.
 
به گزارش روابط عمومی معاونت استانداری و  فرمانداری ویژه لارستان؛ قرائت قرآن کریم، اجرای سرود جمهوری اسلامی ایران، نیایش، اجرای سرود نیروی انتظامی، ترفیع درجه تعدای از افسران فرماندهی انتظامی، مراسم پرچم و قرائت فاتحه در جایگاه یادمان شهدا از دیگر برنامه های این مراسم بود.

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: