تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
تا حصولِ نتیجه درمیدان می‌مانیم/ بجای بیانِ آمار بودجه اختصاص دهید و بجای وعده‌، اداره‌کلِ راهداری ایجاد کنید
2 آبان 1400   16:34:26 |  شهرستانها > لارستان
تا حصولِ نتیجه درمیدان می‌مانیم/ بجای بیانِ آمار بودجه اختصاص دهید و بجای وعده‌، اداره‌کلِ راهداری ایجاد کنید

همانطور که می‌دانید جمعی از فعالان اجتماعی لارستان به صورت خودجوش قرار است روز شنبه باحضور در تهران و مقابل وزارتخانه راه و شهرسازی نسبت به بی‌توجهی‌ها به جاده مرگِ جهرم-لار-بندرعباس تجمع کنند.

این کاروانِ مردمیِ معترض قرار است مواضع خود همچنین گزارش سفر را به اطلاع مردم نیز برسانند.
 
بانیان این کاروان در بیانیه شماره یک خود از مسئولان خواسته‌اند غیر از وزارت راه، وزارتخانه‌های نفت و صمت نیز برای راه‌سازی وارد گود شوند و برای این خواسته دلایلی نیز مطرح کرده‌اند. در این بیانیه همچنین بر راه‌اندازی اداره‌کل راهداری در لارستان تاکید شده است.
 
متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:
وزرای محترم راه و شهرسازی، نفت، صمت و نماینده لارستان خنج، گراش و اوز در مجلس
با سلام و عرض ادب
 
ما مردم لارستان سال‌هاست داغ فرزندان خود را در جاده‌های پرتردد لار- بندرعباس و لار- جهرم دیده‌ایم و جز وعده بی‌عمل از مسئولان نشنیده‌ایم. اینک طاقتمان طاق و داغ بر داغ‌هایمان افزون شده و برای عرض تظلم به نزد شما می‌آییم. 
 
توقع و استدعا داریم که وزیر محترم نفت در کنار وزیر محترم راه برای دوبانده شدن راه لار- بندرعباس و لار- جهرم مشارکت کنند چرا که بخش مهمی از بار ترافیک این مسیر به خاطر تردد خودروهای حمل سوخت است و مشارکت آن وزراتخانه در احداث راه در شهرستان‌های مختلف حوزه راه و شهرسازی لارستان مسبوق به سابقه است.
 
وزیر محترم صمت حتما اطلاع دارند که بخش معتنابهی از بار ترافیکی بندرعباس- شیراز را محموله‌های صنعتی تشکیل می‌دهد‌. انتظار داریم برای توسعه این راه مشارکت موثری داشته باشند. ان‌شاالله روز شنبه وزیر صمت را در جمع خود ببینیم و راهکار ایشان را در این زمینه بشنویم.از نماینده محترم لارستان، خنج، گراش و اوز تقاضای عاجل داریم که در روزهای باقی مانده با وزیر نفت و صمت نیز رایزنی کنند تا در اجتماع روز شنبه کاروان مردمی حضور داشته باشند و نیازی به تجمع‌های دیگری در برابر وزارت نفت و صمت نباشد.
 
یکی از مطالبات به‌حق مردم و مسئولان لارستان در سال‌های اخیر تاسیس اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوده است که با دخالت غیرمسئولانه عواملی از دولت قبل با مانع رو به رو شده است. از وزیر محترم راه و شهرسازی انتظار می‌رود این مصوبه بر زمین مانده را اجرایی کنند تا راه خدمت‌رسانی برای مسئولان راه و شهرسازی لارستان هموار شود.
 
 و سخن آخر اینکه ما برای شنیدن آمار و ارقام به تهران نمی‌آییم. خواهشمند فکری برای اختصاص بودجه ویژه‌ای به جاده لار- بندرعباس و لار- جهرم کنید.
 
  کاروان مردمی پیگیریِ جاده‌ی مرگ

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: