تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
نگهبانی محیط‌بانان از ۲۰۰ هزار هکتار از خاک لارستان
17 آذر 1400   14:42:54 |  شهرستانها > لارستان
نگهبانی محیط‌بانان از ۲۰۰ هزار هکتار از خاک لارستان

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان کار محیط بانان با مشقت های زیاد روبروست، چرا که محیط بانان وظیفه حفاظت از ۲۰۰ هزار هکتار خاک لارستان را که مناطق حفاظت شده محسوب می شوند، برعهده دارند.

به گزارش عصرنامه لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان، جلیل حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان به همراه خیل تاش و دلاور معاونین سیاسی و عمرانی فرمانداری و جمعی از روسای ادارات اطلاعات، محیط زیست و جانشین فرماندهی انتظامی لارستان از پاسگاه محیط بانی چاهشور منطقه حفاظت شده هرمود لارستان بازدید کرد.

 

فرماندار ویژه لارستان ضمن بازدید میدانی از این منطقه در پاسگاه محیط بانی چاهشور منطقه حفاظت شده هرمود در سخنانی از فعالیت ها و زحمات محیط بانان و کارکنان حفاظت محیط زیست منطقه تقدیر و تشکر کرد و پای صحبت ها و بیان مشکلات آنها نشست.

 

حسنی بیان کرد: محیط زیست محور توسعه پایدار است و هر فعالیت و توسعه ای که می خواهد انجام شود می بایست با حفظ محیط زیست توام گردد.

 

وی از طبیعت زیبا، زیستگاههای متنوع و حیات وحش منطقه حفاظت شده هرمود بعنوان سرمایه مناسبی جهت توسعه موضوع گردشگری عنوان کرد و اظهار امیدواری نمود که با فعالیت های مبتنی بر برنامه و رعایت الزامات و قوانین محیط زیست توسعه پایدار در این منطقه محقق گردد.

 

فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه قرار نیست محیط بانان، مدیران و کارکنان محیط زیست یکه و تنها از محیط زیست حفاظت و صیانت کنند، افزود: محیط زیست نیاز به یک نهضت و همراهی عمومی و کمک همه اقشار جامعه دارد و ما هم در این تعامل و همکاری نقش موثری خواهیم داشت.

 

معاون استاندار فارس با اشاره به اینکه امیدوارم تعاملات و هماهنگی دستگاه ها و مردم برای پاسداری از این عرصه هایی که به امانت به ما واگذار شده و بسیار ارزشمند هم است، مستمر باشد، تصریح کرد: باید دست به دست هم داد تا حفاظت و صیانت از محیط زیست را تبدیل به یک فرهنگ و نهضت عمومی کنیم و همه دستگاه ها و سازمان ها باید سرباز محیط زیست باشند تا بتوانیم محیط زیست مناسبی را برای مردم فراهم کنیم.

 

حسنی اذعان داشت: ازآنجائیکه محیط بانان در منطقه به صورت شبانه روزی باید حضور داشته باشند، میزان شیفت‌های کاری آنها در مناطق تحت حفاظت به لحاظ کمبود نیروی انسانی، بیش از چیزی است که باید باشد.

 

وی خاطر نشان کرد: کار محیط بانان با مشقت های زیاد روبروست، چرا که محیط بانان وظیفه حفاظت از ۲۰۰ هزار هکتار خاک لارستان را که مناطق حفاظت شده محسوب می شوند، برعهده دارند.

 

حسنی ادامه داد: کمبود نیروی انسانی، خودرویی و موتوری یکی از مهم ترین موضوعاتی است که حوزه محیط بانی لارستان با آن روبروست و برای جبران این کمبود باید برنامه های جدیدی از جمله استفاده از تجهیزات نوین برای حفاظت بهره گرفته شود، چرا که محیطبانان باید مجهز به تمامی تجهیزات روز باشند که بتوانند حفاظت کنند و در حقیقت، تجهیزات این محیط بانان باید تکمیل باشد.


کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: