تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
۱۶ هزار واحد مسکونی سهم اداره کل راه و شهرسازی لارستان در طرح جهش مسکن
15 آذر 1400   10:50:22 |  شهرستانها > لارستان
۱۶ هزار واحد مسکونی سهم اداره کل راه و شهرسازی لارستان در طرح جهش مسکن

نشست شوراى مسكن اداره كل راه و شهرسازى لارستان به‌منظور برنامه‌ریزی، سیاستگذاری اجرایی، نظارت و ایجاد هماهنگی در طرح جهش توليد مسكن به رياست مديركل راه و شهرسازى لارستـان برگزار شد.

به گزارش عصرنامه لارستان به نقل از روابط عمومى این اداره كل،  شبانى با بیان اینکه قانون جهش توليد ملی مسكن به همه دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شده است، افزود: تکالیف و وظایف دستگاه‌ها در اين طرح تعریف و مشخص شده است و همه مدیران مکلف به همکاری جهت تسریع در اجرای آن هستند.

 

مديركل راه و شهرسازى لارستان با اشاره اينكه سهم شهرهاى حوزه استحفاظى اين اداره كل در سال اول بيش از ٤ هزار واحد مسكن و در پايان چهار سال بيش از ١٦ هزار واحد مسكونى براى واجدين شرايط است، ادامه داد: از سوى وزارت راه و شهرسازى، ادارات كل موظف شده‌اند تا پايان دى‌مـاه اراضى براى دو سال اول اين طرح و تا پايان سال ١٤٠٠ تمامى اراضى چهار ساله براى متقاضيان را تامين كنند. بر اين اساس در طول چهار سال آينده دغدغه‌ای برای متقاضیان قانون جهش تولید مسکن در زمینه تامین زمین وجود نخواهد داشت چرا كه اگر تعداد متقاضيان واجد شرايط بيشتر از تعداد ظرفيت اعلامى هم باشد، اين اداره كل موظف است تمهیدات لازم درخصوص تامين زمين را با قید فوریت انجام دهد.

 

شبانى ادامه داد: براى عملیات اجرایی واحدهای طرح جهش تولید و تامین مسکن با هدف احداث سالیانه یک میلیون واحد مسکونی در سراسر کشور قانون پرداخت تسهیلات ۳۶۰ هزار میلیارد تومانی بانک‌ها به بخش مسکن که ذیل طرح جهش تولید و تامین مسکن قرار می‌گیرد، ابلاغ شده است كه ميزان تسهيلات به هر واحد براى شهرهاى حوزه استحفاظى اين اداره كل مبلغ ٣ ميليارد ريال با نرخ مصوب بانك مركزى خواهد بود.

 

وى تصريح كرد: از ١٩ شهر ابلاغى به حوزه استحفاظى اين اداره كل تاكنون فرآيند ثبت نام در ١٦ شهر شامل لار، گله‌دار، اهل، خور، لطيفى، وراوى، عماد شهر، اشكنان، جويم، گراش، اوز، خنج، لامرد، بيرم، علامردشت و مهر انجام شده و مردم هر شهر فرصت دارند تا پايان آذرمـاه در اين طرح ثبت‌نام کنند.


کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: