تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
بررسی مسائل و مشکلات مردم روستای «خرده دره»
13 آذر 1400   12:57:15 |  شهرستانها > لارستان
بررسی مسائل و مشکلات مردم روستای «خرده دره»

مسائل و مشکلات مردم روستای خرده دره و شهرک آل‌محمد(ص) با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش عصرنامه لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان، در نشستی با حضور جلیل حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، احمد دلاور معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، داود شفیعی بخشدار جویم، جمعی از مسئولین شهرستان و بخش، مسائل و مشکلات مردم روستای خرده دره و شهرک‌ آل محمد (ص) مورد بررسی قرار گرفت.

 

در این نشست فرماندار ویژه لارستان در سخنانی مردم خرده دره را مردمی با فرهنگ دانست و تصریح کرد: یکی از ویژگی های اساسی این روستا نیروی توانمند آن هست که این مهم قطعا می تواند باعث رشد و توسعه منطقه شود.

 

حسنی در ادامه با بیان اینکه نسبت به خواسته‌های مردم بی تفاوت نبوده و نیستیم، گفت: مسائل و مشکلات مردم از طریق بخشدار، دهیار و شورای اسلامی به ما منعکس می شده، اما به دلیل کمبود اعتبارات در چند سال اخیر نتوانسته ایم جوابگویی تمامی مشکلات باشیم.

 

وی در خصوص تامین آب شرب روستا از مدیریت امور آبفا شهرستان و بخش خواست که هرچه سریعتر نسبت به تعویض الکتروپمپ آب روستا اقدام نماید.

 

فرماندار ویژه لارستان بهسازی معابر روستا را از اولویت کاری بنیاد مسکن شهرستان دانست و گفت: ۱۷۶ قطعه زمین توسط بنیاد مسکن برای ساخت و ساز تحویل اهالی شهرک آل محمد(ص) شده است.

 

وی تاکید کرد: تمامی درخواستها و مشکلات مردم به عنوان یک دستور اداری به تمامی دستگاه‌های ذیربط شهرستان ارسال و در این خصوص پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد و تا رفع آن مشکل پیگیر خواهیم بود.

 

معاون استاندار فارس از اداره ورزش و جوانان لارستان نیز خواست که تمامی تجهیزات و امکانات ورزشی را در اختیار جوانان و نوجوانان ورزشکار این روستا و تمامی روستاها قرار دهند و مطالعه اجرای بند خاکی روستا هم از اولویت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی لارستان باشد.

 

حسنی به آتش سوزیهای مراتع و ارتفاعات روستای هرم و خرده دره در سال گذشته هم اشاره کرد و گفت: در این خصوص می بایست دستگاه‌های دمنده اطفا حریق در این روستا مستقر باشد که در این خصوص پیگیری‌های لازم صورت می‌پذیرد.

 

فرماندار ویژه لارستان در خصوص تمدید وام های کشاورزی روستاییان هم گفت: در این مورد توسط دستگاه مربوطه با استان نامه‌نگاری شود که این مهم نیز حل شود.

 

معاون استاندار فارس در خصوص افزایش سهمیه آرد روستا هم گفت: در این خصوص دست ما بسته است، چرا که بایستی از سهمیه روستاهای دیگر کم شود و به این روستا اختصاص یابد که این کاری غیر ممکن است.

 

وی در خصوص چگونگی تخصیص اعتبارات محرومیت زدایی هم گفت: اعتبارات محرومیت‌زدایی به روستاهایی که فاقد دهیاری است تخصیص می یابد و در این خصوص بایستی رایزنی کنیم تا مقداری از این اعتبار به روستای خرده دره نیز اختصاص یابد.

 

حسنی در خصوص اجرای طرح فیبر نوری روستای خرده دره نیز گفت: طول این مسیر ۱۵ کیلومتر است که به زودی سایت موبایل و اینترنت پر سرعت در این روستا تجهیز می شود.

 

وی در پایان تاکید کرد: هیچ چیز به اندازه همگرایی، تعامل، همبستگی و وحدت در پیشرفت امور تاثیرگذار نمی باشد.

 

در ادامه نیز برخی از مسائل و مشکلات روستا توسط دهیار و شورای اسلامی خرده دره و شهرک آل محمد(ص) بخش جویم مطرح شد که مهمترین آن تعویض الکتروپمپ آب، اجرای زیرساخت های ورزشی و تفریحی، بهسازی معابر، اختصاص دستگاه های دمنده اطفاء حریق، تعریض جاده ورودی و عشایری، ضعیف بودن اینترنت، تمدید وام بانک کشاورزی، نبود نانوایی، افزایش سوخت و غیره مطرح کردند.


کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: