تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
فضای مجازی، فرصتی برای یادگیری و آموزش
10 آذر 1400   10:03:12 |  شهرستانها > لارستان
فضای مجازی، فرصتی برای یادگیری و آموزش

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان گفت: امروزه فضای مجازی باعث شده افرادی که از سواد آنچنانی برخوردار نیستند هم به سمت یادگیری و آموزش بروند و از طرفی باسواد بودن جامعه هدف، باعث می شود که روشنگری و خدمات رسانی سهل‌تر انجام شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان، جلیل حسنی در جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی لارستان در سخنانی با بیان اینکه بحث سواد آموزی صرفا در حیطه مسئولیت و اختیارات فعالیت‌های اجرایی آموزش و پرورش نیست؛ تاکید کرد: زمانی حضرت امام رحمة الله علیه بر مبنای مقتضیات زمان فرمان تشکیل نهضت سوادآموزی را صادر کرد، چرا که بیسوادی یکی از موانع جدی توسعه جامعه در ابعاد مختلف بود، اما امروز بعد از ۴۳ سال از انقلاب اسلامی گرچه بی سوادی مهار و رشد آن کم شده است، اما هنوز تعدادی از افراد جامعه هستند که بی سواد می باشند و باید برای این افراد برنامه ریزی گردد، تا ان شاءالله این وضعیت کنترل شود.

 

وی حضور روسای ادارات در جلسه را نشانه احساس مسولیت این مسئولان در امر سواد آموزی دانست و تاکید کرد: به علت کمبود نیروی انسانی و گستردگی لارستان با کمبود شدید معلم مواجه هستیم و خواستار تقویت زیر ساخت های آموزشی هم در حوزه نرم افزاری و هم سخت افزاری از سوی مرکز استان شد.

 

فرماندار ویژه لارستان با تاکید بر اهمیت سواد آموزی و ایجاد فرصت های مناسب برای تحصیل افراد بی سواد در جامعه، افزود: حداقل تحصیلات و حتی سواد خواندن و نوشتن می تواند افراد را تا حدود زیادی از آسیب های اجتماعی دور کند.

 

معاون استاندار فارس شناسایی افراد بیسواد در سطح شهرستان و برنامه ریزی برای سواد آموزی تمامی این افراد را ضروری دانست و گفت: ترغیب افراد بی سواد برای حضور در کلاس های سواد آموزی وظیفه همه ماهاست و در این زمینه نقش دستگاه‌های اجرایی شهرستان، بخشداران، شوراها، دهیاران و ادارات حمایتی و خدماتی در شناسایی افراد بی سواد و راهنمایی آنها بسیار مهم و موثر خواهد بود.

 

رئیس شورای پشتیبانی سوادآموزی لارستان با بیان اینکه گرچه متناسب با افزایش جمعیت، بیسوادی را مهار کرده ایم، اما همچنان افراد بیسوادی که در سنین بالای جمعیتی هستند آمار بالایی است، تصریح کرد: از مسئولان مربوطه خواست نسبت به شناسایی جامعه هدف بیش از پیش کوشا باشیم تا در افق سال ۱۴۴۰ بتوان شاهد ریشه کنی کامل بیسوادی باشیم.

 

حسنی از اعضا شورای پشتیبانی سواد آموزی لارستان هم خواست که قضیه سواد را جدی بگیرند و از این قضیه غافل نشوند، تا درصد بی سوادی رشد نکند و همه از سطح سواد برخوردار شوند تا جمعیت بیسوادی نسل آینده افزایش نیابد.

 

وی شناسایی افراد بیسواد را یکی از وظایف اصلی اعضای شورای پشتیبانی سواد آموزی لارستان دانست و گفت: دستگاههای خدماتی و حمایتی همچون کمیته امداد امام(ره)، بهزیستی، شهرداری ها و … نسبت به شناسایی افراد تحت پوشش خود اقدام نمایند و آنها را به آموزش و پرورش معرفی نمایند.

 

فرماندار ویژه لارستان البته این را هم گفت که امروزه فضای مجازی باعث شده افرادی که از سواد آنچنانی برخوردار نیستند هم به سمت یادگیری وآموزش بروند و از طرفی باسواد بودن جامعه هدف، باعث می شود که روشنگری و خدمات رسانی سهل‌تر انجام شود.

 

حسنی خاطر نشان کرد: اگر همه ما در قبال بی سوادی احساس مسئولیت کنیم و به آن اهمیت قائل شویم بی سوادی ریشه کن می شود و اگر بر عکس شد، ممکن است زمانی گریبان گیر فرزندان خودمان شود و نسل‌های آینده را هم درگیر کند.

 

فرماندار ویژه لارستان در پایان تاکید کرد: نباید جوانان و نوجوانان امروزی به بهانه های مختلف تحصیل را رها کنند چرا که بی سوادی معضلی است، و اگر نسبت به این موضوع غفلت نماییم، جامعه به سمت ناهنجاری خواهد رفت، لذا در این خصوص همه با آموزش و پرورش همکاری لازم داشته باشند.

 

در ادامه معاون اداره کل و مدیر آموزش و پرورش لارستان، نوروزی معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس، سرهنگ امجدی فرماندهی انتظامی لارستان، نخبه الفقهایی رییس اداره سواد آموزی شهرستان بخشداران و روسای آموزش و پرورش بخش های جویم، بیرم و بنارویه نیز به ایراد سخن پرداختند.

 

اعطا حکم عضویت شورای پشتیبانی سواد آموزی لارستان به اعضا توسط فرماندار از دیگر برنامه های این جلسه بود.


کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: