تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
سد کاریان با بیش از 90 در صد پیشرفت فیزیکی بزودی به بهره برداری می رسد
23 آذر 1400   10:52:58 |  شهرستانها > لارستان
سد کاریان با بیش از 90 در صد پیشرفت فیزیکی بزودی به بهره برداری می رسد

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان گفت: سد کاریان با بیش از 90 در صد پیشرفت فیزیکی، بزودی به بهره برداری می رسد.

به گزارش روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان، جلیل حسنی در سفر به روستای کاریان بخش جویم لارستان در جمع تعدادی از معتمدین، خیرین، دهیار و اعضاء شورای اسلامی روستای کاریان در سخنانی با بیان اینکه مردم با فرهنگ و نوع دوست روستای کاریان، سالیان سال است که در روند رشد و توسعه روستای خود نقش بسزایی را ایفا کرده اند، گفت: حضور خیرین و معتمدین روستای کاریان در اجرای پروژه‌های عمرانی، کارهای خیر و احداث بناهای عام‌المنفعه بخاطر فرهنگ غنی است که در کلام و بیان مردم نمود عینی دارد، بنابراین همه این موضوعات، انگیزه ای را در وجود ما ایجاد می کند که به خواسته ها و نظرات مردم نگاه ویژه داشته باشیم و احساس مسئولیت بیشتری کنیم.
 
وی از خیرین عزیزی که در راستای تعریض جاده ورودی و خروجی روستای کاریان همت می‌کنند، تقدیر و تشکر کرد و گفت: اگر برای اجرای زیرساخت های روستا، دولت و خیرین مشارکت و همکاری داشته باشند، بسیار تاثیرگذار تر خواهد بود و قطعاً روند عمران و آبادی روستاها رشد و سرعت بیشتری می‌گیرد.
 
فرماندار ویژه لارستان ضمن تقدیر و تشکر از خیرین و همچنین مدیرعامل کارخانه تولید شن  و ماسه روستای کاریان و با بیان اینکه برای تعریض جاده ورودی و خروجی روستای کاریان به ۲۰ هزار تن بیس نیاز است، گفت: بین خیرین و مدیریت کارخانه تولیدی شن و ماسه کاریان توافق شده که جهت تعریض پروژه ورودی و خروجی روستا که توسط خیرین در حال احداث است، همکاری لازم انجام پذیرد و در این راستا ادارات صمت و منابع طبیعی هم همکاری های لازم را بمنظور تداوم و فعالیت کارخانه مذکور داشته باشند.
 
حسنی همچنین در خصوص سد در حال احداث روستای کاریان هم گفت: مساحت حوزه مطالعه شده کنترل سیلاب و آبخیزداری روستای کاریان 9 هزار و 500 هکتار می باشد و ارتفاع سد از سطح طبیعی زمین تا تاج 14 متر و طول تاج هم 236 متر است.
 
وی حجم آبگیری این سد را یک میلیون و 200 هزار متر مکعب عنوان کرد و افزود: برای اجرای این سد که هم اکنون افزون بر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی را به همراه دارد، حدود  100 میلیارد ریال هزینه شده است که به زودی به بهره برداری می رسد.
 
معاون استاندار فارس همچنین در خصوص وضعیت آب این روستا نیز گفت: به زودی کف شکنی چاه شماره 2 این روستا و همچنین اصلاح و بازسازی توزیع شبکه داخلی آب روستا نیز به طول ۳ کیلومتر توسط مدیریت امور آبفا لارستان انجام خواهد شد.
 
فرماندار ویژه لارستان در ادامه سفرش به این روستا از چند طرح در حال احداث، از جمله سد کاریان بازدید و از نزدیک در جریان احداث عملیات اجرایی این طرح ها قرار گرفت.
 
به گزارش روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان، همچنین در این سفر احمد دلاور معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه لارستان، داود شفیعی بخشدار جویم و جمعی از روسای ادارات شهرستان و بخش فرماندار را همراهی می کردند.

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: