تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
اشتغال ۵۰۰ پرستار در بیمارستان‌های مجموعه علوم پزشکی لارستان
23 آذر 1400   08:10:47 |  شهرستانها > لارستان
اشتغال ۵۰۰ پرستار در بیمارستان‌های مجموعه علوم پزشکی لارستان

سرپرست دفتر پرستاری دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: در حال حاضر، نزدیک به ۵۰۰ نفر در مشاغل پرستاری در مجموع چهار بیمارستان تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی لارستان مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد حدود ۳۰۰ نفر پرستار هستند.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان، زهرا زینالی  با تبریک روز پرستار در مورد پرستاران شاغل در مجموعه علوم پزشکی لارستان اظهار داشت: مشاغل گروه پرستاری شامل پرستاری، کارشناسی اتاق عمل و کارشناسی بیهوشیِ دارای تحصیلات دانشگاهی و همچنین کمک پرستارانی می شود که با گذراندن دوره های یک ساله کمک پرستاری در مراکز درمانی مشغول به کار می شوند.

 

وی افزود: در حال حاضر، نزدیک به ۵۰۰ نفر در مشاغل پرستاری در مجموع چهار بیمارستان تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی لارستان مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد حدود ۳۰۰ نفر پرستار هستند.

 

سرپرست دفتر پرستاری دانشکده تصریح کرد: پرستاری ابعاد گسترده ای دارد و به همین دلیل شرح وظایف تعریف شده برای آن در حیطه های مختلفی قرار می گیرد؛ از نظر علمی یک پرستار با توجه به تحصیلات تخصصی ای که گذرانده است یکی از اعضای مهم تیم درمان محسوب می شود و تمام اقدامات تخصصی مربوط به درمان بیماران جزو وظایف پرستاری است.

 

زینالی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پرستاران نسبت به سایر اعضای تیم درمان بیشترین ساعات حضور را در کنار بیماران دارند حمایت از بیماران و توجه به نیازهای روحی آن ها نیز جزو وظایف پرستاری محسوب می شود و داشتن مهارت های ارتباطی موثر و مفید از ابزارهای بسیار مهم برای پرستاران است.

 

وی با اشاره به ایثارگری و فداکاری پرستاران گفت: مفهوم واژه فداکاری در بطن پرستاری نهفته است، مگر می شود پرستار بود و فداکار نبود.

 

سرپرست دفتر پرستاری دانشکده افزود: در ابتدای شیوع کرونا، طبق دستورالعمل ارسال شده از طرف وزارت بهداشت، ما موظف به خارج کردن پرستارانی بودیم که به دلیل شرایط جسمی و مشکلات زمینه ای اجازه فعالیت در بخش های کرونا را نداشتند، اما در کمال ناباوری همین پرستاران بدون توجه به خطراتی که برای آن ها و خانواده هایشان وجود داشت مشتاقانه در این بخش ها حضور پیدا کردند و تا همین لحظه نیز در حال فعالیت هستند.

 

زهرا زینالی تصریح کرد: در پیک های کرونا، تمام پرستاران در بخش های درمانی و حتی همکاران اتاق عمل و بیهوشی در شیفت های طولانی و فشرده حضور پیدا می کردند تا خدمت رسانی به بیماران دچار وقفه نشود، به طوری که تعداد زیادی از این پرستاران ۱۸ ساعت از ۲۴ ساعت شبانه روز در بیمارستان حضور داشتند.

 

وی با گرامی داشت روز پرستار اظهار داشت: هر ساله روز پرستار بهانه ای برای تقدیر از زحمات پرستاران است، اما در دو سال گذشته، به دلیل بیماری کرونا آن طور که باید و شایسته پرستاران بود مراسمی برایشان برگزار نشد.

 

سرپرست دفتر پرستاری دانشکده خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال به دلیل انجام واکسیناسیون گسترده و کاهش آمار مبتلایان کرونا شرایطی فراهم شد تا بتوانیم با برگزاری مراسمی در شان پرستاران علاوه بر تقدیر از پرستاران برگزیده کشوری و دانشکده، لحظات شادی نیز برای آن ها رقم بزنیم.


کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: