تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
فرماندار لارستان:معیار رنگ‌بندی کرونا در شهرستان، عوامل بومی باشد
2 دي 1400   11:46:59 |  شهرستانها > لارستان
فرماندار لارستان:معیار رنگ‌بندی کرونا در شهرستان، عوامل بومی باشد

سرپرست فرمانداری لارستان استان فارس گفت:ملاک و معیار اعمال محدودیت‌های کرونایی در مناطق و شهرهای مختلف این شهرستان بر اساس رنگ بندی‌های بومی و با تشخیص دانشکده علوم پزشکی لارستان باشد.

داریوش دهقان در نشست ستاد مدیریت کرونا شهرستان لارستان اظهار داشت: چنانچه سامانه سراسری ماسک وضعیت شهرستان را زرد و یا آبی علام کرد اما در منطقه ای و شهری دانشکده علوم پزشکی لارستان تشخیص دهد که این منطقه وضعیتی قرمز و یا نارنجی دارد باید محدودیت های با وضعیت رنگ بندی های شهرستانی درآن منطقه اعمال شود.

او بیان کرد: هم اینک و با اعلام مسئولان دانشکده علوم پزشکی لارستان وضعیت شهرهای خور و عماد شهر و همچنین روستای کورده لارستان قرمز اعلام شده که باید تمام پروتکل های بهداشتی و محدودیت های کرونایی بر اساس همین رنگ بندی ها باشد و بخشداران و دهیاران موظف به همکاری و همراهی با ستاد مدیریت کرونا شهرستان هستند.

دهقان گفت: نظارت و کنترل بر پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه بین‌المللی لارستان با توجه به شناسایی و ورود سویه جدید اومیکرون به کشور تشدید شود و تمام مسافران خارجی در این فرودگاه قبل از ورود به کشور باید پایش بهداشتی شوند.

سرپرست فرمانداری لارستان اظهار داشت: داشتن کارت واکسن برای تمام مسافران داخلی و خارجی از مسیر فرودگاه بین المللی آیت اللهی لارستان ضروری است و دفاتر خدمات مسافری پروازهای خارجی یا داخلی در این شهرستان که بدون کارت واکسیناسیون، بلیت صادر کنند بسته می شوند.

وی همچنین با توجه به ضرورت افزایش میزان پوشش عمومی واکسیناسیون در شهرستان گفت: همه کارکنان در دستگاه های دولتی و خصوصی موظف به دریافت دو دُز واکسن هستند.

دهقان با بیان اینکه هیچ کارمندی بدون دریافت واکسن حق ورود به دستگاه مربوط را ندارد، گفت: نماینده ای از دانشکده علوم پزشگی لارستان به ستاد مدیریت کرونا شهرستان معرفی شود و با نظارت دقیق میزان استقبال کارکنان در نهادهای مختلف نسبت به دریافت واکسن را بررسی و به صورت روزانه گزارش کند.

وی گفت: اگرچه تاکنون موردی از سویه جدید اومیکرون در شهرستان لارستان و منطقه مشاهده و شناسایی نشده است اما باید خطر را جدی گرفت و به خصوص اینکه برخی رسانه ها از شناسایی موارد مشکوکی از این سویه جدید در مناطقی از استان هرمزگان در همسایگی و دو قدمی لارستان خبر داده اند.


کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: