تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
اتمام دوره آموزشی ۶۰۰ سوادآموز افغانستانی در لارستان و ۴ شهر فارس
1 بهمن 1400   12:05:24 |  اجتماعی > 
اتمام دوره آموزشی ۶۰۰ سوادآموز افغانستانی در لارستان و ۴ شهر فارس

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت : در سال جاری طرح سوادآموزی کمیساریا با حضور فعال ۶۰ آموزش دهنده و ۶۰۰ سوادآموز افغانستانی در نواحی چهارگانه شیراز و شهرستانهای لارستان،ممسنی،مرودشت،و منطقه خشت و کمارج به نحو مطلوب اجرا شد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، بهزاد نوروزی چگینی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با نگاه همه جانبه خود به مقوله سواد، علم، آگاهی و تأثیر انکارناپذیر آن در زندگی فردی  اجتماعی آحاد افراد جامعه فرموده اند که همه اتباع خارجی و فرزندان آنها حتی آنانی که شناسنامه و یا مدرک معتبر قانونی ندارند باید در مدارس ایران ثبت نام شوند و از نعمت آموزش و سواد و مزایای آن برخوردار شوند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت: دوره آموزشی طرح کمیساریا بین  ۴تا۶ ماه به طول می انجامد و پس از برگزاری امتحانات پایانی در صورت قبولی سوادآموز مدرک معادل سوم ابتدایی به وی اعطا می گردد.

نوروزی چگینی افزود: باحمایتهای کمیساریای عالی پناهندگان در سال ۲۰۲۱ بسته های حمایتی حاوی اقلام آموزشی(کیف،مداد،دفتر،و…)به سوادآموزان و اموزش دهندگان این طرح اعطا شده است و همچنین آموزش دهندگان این طرح به صورت متمرکز در یک دوره آموزشی با حضور مدرسین مجرب شرکت نموده اند و بدر خصوص  روش های نوین تدریس کتب سوادآموزی و نحوه آموزش بزرگسال و برخی از مهارت های زندگی آموزش دیده اند  .

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس خاطر نشان کرد: طرح سوادآموزی کمیساریا در تمامی مراحل یعنی از شناسایی  و جذب مخاطبان تا ثبت نام و آموزش و برگزاری امتحانات پایانی با نظارت دفتر محلی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در شیراز انجام شده است.

وی گفت: قبلا نیز  خانم ها واندا کاوا گینیدزه مدیر بخش برنامه ریزی دفتر کمیساریای عالی پناهندگان در ایران و جائل شیسانیا مارارو مدیر ارشد منطقه ای امور آموزشی دفتر کمیساریای عالی  پناهندگان از روند برگزاری کلاس های سوادآموزی طرح کمیسیاریا فارس بازدید کرده اند و از کیفیت کلاس ها ابراز رضایت کردند.


کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: